shadowano Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Hei Jeg har VNC på en laptop som jeg pleier å koble meg til. HEr virker det helt fint med æøå. Jeg har nå installert VNC som en service på en stasjonær pc. Her virker det ikke med æøå. Har satt språket til norsk ja, dobbelsjekket det med language baren på. Når jeg skriver æøå så skjer det ingenting, trykker jeg en gang til så kommer en skråstrek, eller et annet rart tegn. Norske tegn skulle jo fungere fint, noen som vet hva det kan være?
shadowano Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Nei, norsk som bare det Og begge maskinene er satt opp med norsk språk på regionale innstillinger. riktignok har jeg norsk XP versjon på laptopen og engelsk installasjon på stasjonære, men det skal jo ikke ha noe å si når man har lagt til norsk bokmål på regionale innstillinger. Etter å ha funnet koden for æ med ALT og xxx (tall) så fikk jeg æ til å virke gjennom VNC. Prøvde det samme med ø men det gikk ikke. Så må ha vært ren tilfeldighet. Hva er forresten koden for å? Endret 5. oktober 2006 av martin82
shadowano Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Skrevet 5. oktober 2006 arg! når jeg lukket session vinduet og åpnet igjen så virker ikke æ igjen heller.... dette skal jo funke! help :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå