Gå til innhold

Stor ytelses økning?


LaserMannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Systemet mitt nå:

 

CPU: AMD X2 +4200 socket AM2

RAM: Kingston 2x1024 PC4200

GPU: XFX Nvidia 7900GT

HK: Gigabyte GA-M55S-S3 Nforce 550

HDD: WD 250GB

PSU: Hiper 580W

7009069[/snapback]

 

hva bruker du pcen til? jeg driver mye med photoshop, og jeg bruker maks maks 1,8gig, og da jobber jeg med gigant bilder ,.

 

så hvis du ikke bruker pcen til store oppgaver, er 4gig, litt for mye,

 

til og med i 64bit windows, er 2gig nok for de fleste,

 

ytelsesøkning kommer kun når du trenger å bruke mer enn 2gig ram

Endret av JediMindTriks
Lenke til kommentar
Systemet mitt nå:

 

CPU: AMD X2 +4200 socket AM2

RAM: Kingston 2x1024 PC4200

GPU: XFX Nvidia 7900GT

HK: Gigabyte GA-M55S-S3 Nforce 550

HDD: WD 250GB

PSU: Hiper 580W

7009069[/snapback]

 

hva bruker du pcen til? jeg driver mye med photoshop, og jeg bruker maks maks 1,8gig, og da jobber jeg med gigant bilder ,.

 

så hvis du ikke bruker pcen til store oppgaver, er 4gig, litt for mye,

 

til og med i 64bit windows, er 2gig nok for de fleste,

 

ytelsesøkning kommer kun når du trenger å bruke mer enn 2gig ram

7011720[/snapback]

Bruker pcen til spilling og skolearbeid, ikke så mye photoshop. Spiller CS 1.6 og litt oblivion. Mulig jeg anskaffer meg wow snart og.

Lenke til kommentar
World of Warcraft liker veldig godt ram, tro det eller ei men 1gb kan føre til en smule rykk og napp til tider.

 

Med det sagt, nei jeg tror ikke 4gb er noe poeng. Raskere ram med tightere timings er nok sansynligvis en mye bedre investering.

7013217[/snapback]

 

enig der, 2gig holder til alle spill som finnes på markedet akkurat nå.

 

og ytelsesøkning fra 2til 4 gig tror jeg er lik 0

Endret av JediMindTriks
Lenke til kommentar

Bortsett fra vis du spiller BF2 på Høyeste grafikk på en 64 Player Server. Da er det anbefalt med 2gb ram, men fyll ytelse er det ikke før du kommer opp i 4Gb ram.

 

64 Player Maps og servere er det få av og det er mods. Og tror nok heller ikke pc'en din kjører BF2 Smooth på full grafikk.

Jeg sliter med full grafikk og et Overclocket X1900XT ligger et godt stykke over 7900GT

 

Alt i alt: 4GB Ram er ikke Nødvendig :D

Lenke til kommentar

Jeg har 4GB minne, men siden jeg ikke gidder å kjøre Windows XP 64bit enda (driverfjas) så støttes kun 3.5GB, og jeg klarer ikke å bruke det opp, til tross for at jeg kjører både apache/mysql server, nettlesere, 10-20 MSN vinduer, 2-10 tekstbehandlere og Battlefield2 på full grafik.

 

Så det er strengt tatt ikke nødvenidg :)

Lenke til kommentar
Jeg har 4GB minne, men siden jeg ikke gidder å kjøre Windows XP 64bit enda (driverfjas) så støttes kun 3.5GB, og jeg klarer ikke å bruke det opp, til tross for at jeg kjører både apache/mysql server, nettlesere, 10-20 MSN vinduer, 2-10 tekstbehandlere og Battlefield2 på full grafik.

 

Så det er strengt tatt ikke nødvenidg

 

Kanskje du ikke prøver godt nok.hehe

 

Jeg har selv 2gb ram og jeg bruker adobe photoshop,video redigerings program,og spilling av BF2, F.e.a.r også videre og vurderer sterkt om jeg skal kjøre i 2gb til. Jeg bruker også Windows X64 så og få utnyttet all minne blir ikke noe problem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...