Gå til innhold

Gjøre en Photosmart 1000 trådløs. Mulig ?


Anbefalte innlegg

Jeg har altså en HP Photosmart 1000 (gammel, men veldig god).

Så finner jeg altså dette produktet hos multicom.no Bluetooth USB Printer Adapter BT310

 

Men kan noen fortelle meg om noe om det her.

Hvordan skal dette kobles og hva trenger jeg av utstyr.

 

Jeg har for tiden.

2 bærbare, 1 stasjonær (i kjelleren) og Mediasenter (i stua).

Printeren ønsker jeg å sette i gangen like ved stua (inni ett skap).

Jeg har trådløst nettverk som funker helt fint.

Jeg har minst 1 Bluetooth adapter (som jeg tidligere har brukt for overføring mellom mobiltelefon og den stasjonære maskinen).

 

Jeg leter altså etter en løsning som kan gjøre det mulig å skrive ut på denne skriveren fra alle disse maskinene.

Endret av Aerodeck
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Å bruke dette usb bluetooth adapteret som du viser til er ikke en god løsning.

 

Jeg ville heller kjøpt et trådløst usb printserver adapter, som du kobler direkte til printeren din på usbporten. Denne blir en del av ditt trådløse nettverk, og alle pc'ene kan bruke skriveren samtidig.

 

Dette er ikke den idelle løsningen, siden du ikke kan sjekke status på blekknivå. Og slike printservere er litt knotete å sette opp, du må ha grunnleggende nettverkskunnskaper. Jeg har testet flere, linksys sine er de beste.

 

Men den beste løsningen spør du meg, er å kjøpe ny skriver med innebygget nettverkskort (kobles rett i routeren) eller kjøpe ny skriver med innebygget trådløs nettverkskort, hvis skriver skal stå langt i fra den trådløse routeren.

 

En printer med scanner/kopi og innebygget kablet nettverkskort koster 995 i dag. (hppsc2575)

Lenke til kommentar
Å bruke dette usb bluetooth adapteret som du viser til er ikke en god løsning.

 

Jeg ville heller kjøpt et trådløst usb printserver adapter, som du kobler direkte til printeren din på usbporten. Denne blir en del av ditt trådløse nettverk, og alle pc'ene kan bruke skriveren samtidig.

 

Dette er ikke den idelle løsningen, siden du ikke kan sjekke status på blekknivå. Og slike printservere er litt knotete å sette opp, du må ha grunnleggende nettverkskunnskaper. Jeg har testet flere, linksys sine er de beste.

 

Men den beste løsningen spør du meg, er å kjøpe ny skriver med innebygget nettverkskort (kobles rett i routeren) eller kjøpe ny skriver med innebygget trådløs nettverkskort, hvis skriver skal stå langt i fra den trådløse routeren.

 

En printer med scanner/kopi og  innebygget kablet nettverkskort koster 995 i dag. (hppsc2575)

7106559[/snapback]

Det virker ihvertfall helt strålende.

Jeg har for øyeblikket 4 PC som deler på denne skriveren.

Det er og fullt mulig å sjekke blekknivået. Man må bare velge HC etter eller annet ved installasjonen så går dette så fint at.

Det eneste jeg ikke får med dette her er at den takler kø på utskrifter, for det gjør den ikke, 1 om gangen takk.

Lenke til kommentar
Så hvis jeg forstår deg rett, så har du denne blåtann-adapteret tilkoblet direkte til skriveren. Løsningen din blir å få installert et blåtann adapter til hver pc. Men det vil jo koste mer enn en ny printer med nettverk. Så jeg forstår ikke hva du styrer etter.

 

http://www.halidan.no/index.php?id=2005042...THER%20DCP315CN

7107033[/snapback]

Innebygd BT, funker helt greit det. Dessuten er det mulig å flytte på BTpluggen(e)

 

Skriver må installeres på hver enkelt PC med kabel først.

 

Hele greia har kostet meg kr 298. Noe billigere enn ny skriver, men pengene er ikke poenget. Om nødvendig hadde jeg kjøpt en skriver til 3000.

Poenget for meg har vært å kunne bruke en skriver jeg er utrolig fornøyd med, men kunne putte den inn i et skap i gangen min, hvor alle i huset passerer flere ganger om dagen. Og derfor kunne hente sine utskrifter underveis til annet. Skriveren og dens ledninger er ei heller synlige (Trust BT står bak et bilde på skapet).

Sier ikke at dette er løsningen for alle, men det er fullstendig tilfredsstillende for en hjemmebruker. Og den virker i fra hele huset. Bare husk ingen kø på skriver, da stopper det.

 

Og ps, Clas Ohlson BT billington kr 149,-

Lenke til kommentar

enig at p1000 er en god skriver, far min har hatt den i 6 år, og den jobber som bare det ennå. og ikke mange blekkskrivere man får i dag som bruker patroner som inneholder 40ml på den sorte patronen....

 

så hvis løsningen med bluetooth fungerer greit for deg, så for all del!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...