Gå til innhold

Nytt headset til gaming


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har tenkt til å kjøpe et nytt headset, skal brukes til gaming og musikk.

Har et Sennheiser PC150-headset fra før av, men det begynner å bli slitt og sitter ikke så godt på ørene lengre.

Jeg har tenkt litt på IceMat Siberia, og lurer på om dette er et godt headset.

Kom gjerne med erfaringer om det headsettet - eller forslag til andre headset!

 

På forhånd takk :)

 

Edit: Fikset link; IceMat Siberia :)

Endret av Craves
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Har tenkt til å kjøpe et nytt headset, skal brukes til gaming og musikk.

Har et Sennheiser PC150-headset fra før av, men det begynner å bli slitt og sitter ikke så godt på ørene lengre.

Jeg har tenkt litt på IceMat Siberia, og lurer på om dette er et godt headset.

Kom gjerne med erfaringer om det headsettet - eller forslag til andre headset!

 

På forhånd takk :)

6998481[/snapback]

 

fiks den siste linken din forresten :) men icemat skal være bra, men ha veldig dårlig kvalitet på plastikken. sprekker veldig lett, og høres billig ut. hva med sennheiser hd 555 ? LINK

disse er det jeg bruker for tiden, og de er sinnsykt gode å ha på, får ikke vondt eller føler noen ubehag selv etter flere timers bruk. meget god lyd også forresten. anbefales! :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

jeg har icemat headsettet. Kjempefornøyd med det :)

 

jeg er da ikke noe lydfanatiker, og det tror jeg ikke du er helelr :p så det vil nok passe bra. Mic'en er det heller ikke noe gærnt med. Og hvis du er redd for sprekker osv, så kan det skje. Hvis du mister den i gølvet da selvfølgelig, gjentatte ganger. Har mistet den selv noen ganger, men ikke fått noe som heter sprekker enda.. :)

Lenke til kommentar

Icemat siberia er ganske gode og vide klokker som omslutter øret helt og ikke presser på brusken i øret, samtidig som den bøyla over hodet gir deg god og behagelig passform. Jeg har litt stort hode, og føler at mange headsett rett og slett blir for små (KOSS SB45 f.eks trykker altfor mye på hodet) Icemat har absolutt ikke dette problemet.

 

Lyden er meget god (jeg har ikke såå godt sammenligningsgrunnlag). Koss SB45 hadde litt mer fyldig bass, men ikke merkbart. mulig Icemat er bedre til spilling, der Koss'et var bedre til musikk...men så er det spilling man skal da :p

 

Dessverre er mikrofonen ikke festet til headsettet, men henger løst. Det er festemekanisme på den slik at du kan feste den f.eks. under skjermen rett forran deg, noe jeg synes fungerer greit...mulig tastingen blir litt fremtredende over ventrilo, det har jeg ikke testet. Mikrofonen kan separeres helt fra headsettet, eller festes på headsett kabelen via små klemmer på denne. mikrofonkableen er og også mye lengre enn headsett kabelen, slik at du kan ha denne koblet i maskinen nede under bordet selv om du f.eks. kobler headsettet til i jack utgangen på høytalerene du har på bordet.

 

 

+passform/komfort

+lyd

+design (selv om den er subjektiv)

 

-ikke boom mic.

-ser litt skrøpelig ut...

Lenke til kommentar

Har selv hatt Koss SB45 en stund nå, og er veldig fornøyd. Du får veldig mye for pengene. Den har litt kraftigere bass enn en del andre, og er knall til spill. Bruker den både til musikk og spill, sammen med et Creative SB X-Fi XtremeMusic. Har også fått 2 kompiser til å kjøpe dette, begge strålende fornøyd :)

Lenke til kommentar

hvitt er litt ipod aktig, jeg likte dem best, men det er vel helt opp til deg :)

 

Så er det sånn kort kabel på dem, med mindre du kobler til volumregulatoren...så hvis du mot formodning skulle gå med dem ute, så trenger du ikke milevis med kabel :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...