Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

strekkmerker, mulig og få vekk ?


Maagnus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs vel egentlig også på hvor på kroppen de er. Er det på magen etter en graviditet er så vidt jeg vet også huden der ganske løs og da er det mulig å få området med strekkmerkene skjært ut, huden strukket ned og navlen sydd inn det som da blir den nye midten av maven. Det høres ganske drøyt ut og du må gå med bandasjeting i tre+ måneder og det er ikke helt helbrert før omtrent et år senere, men alt i alt et relativt enkelt inngrep. ~30 000-40 000,- tror jeg prislappen er, men det varierer nok også en del.

Lenke til kommentar
Det spørs vel egentlig også på hvor på kroppen de er. Er det på magen etter en graviditet er så vidt jeg vet også huden der ganske løs og da er det mulig å få området med strekkmerkene skjært ut, huden strukket ned og navlen sydd inn det som da blir den nye midten av maven. Det høres ganske drøyt ut og du må gå med bandasjeting i tre+ måneder og det er ikke helt helbrert før omtrent et år senere, men alt i alt et relativt enkelt inngrep. ~30 000-40 000,- tror jeg prislappen er, men det varierer nok også en del.

7030469[/snapback]

 

 

 

Høres jo ut som litt av en prosedyre..tror jeg hadde prøvd kokosmelken først ihvertfall:) :D

Lenke til kommentar

Strekkmerker er omtrent som arr; vanskelige å få vekk, men de fader etter hvert. Jeg har min andel, og da jeg først oppdaget dem slet jeg lenge med tanken på hvor drøyt det var at jeg hadde noe jeg trodde bare gravide kvinner fikk. Faktisk er det slik at over 25% av menn også får strekkmerker. Noen får det av å legge på seg, bodybuildere har lett for å pådra seg noen når musklene vokser fortere enn huden, og noen igjen får dem uten at det er så godt å si hvorfor. Det er dog viktig å påpeke at det er helt normalt og ikke noe å skamme seg over.

 

EDIT: Jeg har hørt at det skal være mulig å fjerne dem med laser, men jeg kan tenke meg at dette blir svært omstendelige greier siden strekkmerker som regel dekker større områder enn f.eks. arr. Hvor vellykket operasjonene er skal visst også variere. Ikke noe jeg ville satset sparepengene på, med andre ord. De blir usynlige nok etter hvert.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Jeg har det på hoftene. Har fått det etter mange år med ''sagging'' ... Satser på de forsvinner med årene.. Men kan jo teste med kokosmelk og se om det funker :p

7046625[/snapback]

 

 

Ja kokosmelken er jo er billig alternativ isåfall....men oppdater oss om hvordan det går hvis du velger å prøve det ut da :) så får vi høre om det virkelig er lurt å høre på gamle kjerringråd:)

Lenke til kommentar
Dersom en får strekkmerker av å legge på seg, blir ikke disse langt mindre synlige dersom en går ned i vekt igjen?

7069121[/snapback]

Nei. Man får ikke bare strekkmerker av å legge fort på seg, man får det også av å gå raskt ned i vekt. Hvis strekkmerkene først har kommet, har de kommet for å bli og de fleste har strekkmerker, hvert fall jenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...