Gå til innhold

Internt og eksternt skjermkort, kjøre begge to?


jogil

Anbefalte innlegg

Har en PC som jeg kjører til FTP server ol. , har ett AGP skjermkort med s-video ut. Denne fungerer fint, men leste at å kjøpe en converter (fra s-video til dataskjerm) ikke var så lurt. Men jeg har ett innebygd skjermkort i hovedkortet, så jeg lurer på om jeg kan bruke den? Har lett etter den i instillingene, men finner den ikke. Mistenker at AGP-kortet overstyrer den andre.

 

Prøvde også å sette i ett gammelt PCI skjermkort samtidig med AGP, men da han PC'n seg ved restart.

 

Skal kjøre to LCD skjermer, så er dette mulig? ( Uten å kjøpe nytt kort med to utganger)

 

Noen som kan gi meg litt enkel informasjon rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg bruke det innebygde skjermkortet? -Nei, per i dag tror jeg bare det er ATI sin Xpress-200 hovedkort som kan kjøre både innebygd og eksternt skjermkort på en gang.

 

Er det mulig å kjøre to LCD-skjermer på en gang? -Ja, to skjermkort med hver sin DVI/D-SUB-kontakt/ kan drive hver sin skjerm. Det vanligeste på gamle maskiner er da å kjøre et AGP og ét (eller flere) PCI. At maskinen din henger når du setter inn et PCI skjermkort er litt merkelig og det er vanskelig å spekulere i grunnen uten å vite navnene på diverse kort.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal du plugge skjermen i S-video-utgangen? Hvorfor ikke bare plugge den der det er meningen den skal være?

6996097[/snapback]

 

Det står at jeg skal kjøre to skjermer :D

6996110[/snapback]

Det har vel ikke noe med saken å gjøre? å koble PC-skjerm til s-video blir bare for dumt(om det nå i det hele tatt går)
Lenke til kommentar

Macgyver klarer det nok:)

 

Men mange anvisninger til kort henviser jo til faktisk S-video eller komponent når du skal kjøre 2 skjermer.

 

Den eneste grunnen til å skulle bruke s-video eller komponent er hvis du har et såpass gammel tv at det ikke støtter den inngangen bak på tv som er vanlig VGA/DVI. Men siden jeg regner med at du skal kjøre 2 pc skjermer, kjører du jo bare med den vanlige inngangen.

 

gudd løkk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...