Gå til innhold

Kopierer Apples DRM


Anbefalte innlegg

At de gidder å bruke så mye til og krefter på DRM, det er jo et drittsystem til sjenanse for brukeren, og en utgiftsparasitt for musikkbransjen. De som vil kan jo sikkert bare fjerne DRM beskyttelsen. Musikkbransjen bør skifte fokus, og satse på kvalitet! Det ser veffal ut som om filmbransjen har planer om et steg i riktig rettning...

 

Har kanskje et litt sært syn på dette, men musikk fra iTunes er etter min mening av en så dårlig kvalitet at det burde vært gratis. Veffal det jeg har prøvd å laste. Har HIFI til ca kr. 70.000,- og det føles som en dårlig invistering når utviklingen ser ut til å gå mer i rettning av 128kbps MP3 enn Audio DVD....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte er også CDer som selges, serlig "absolute music" o.l. av horibel kvalitet. Album er somregel bedre. Noen bestselgere fås i "gullcd" med bedre innspilling. Har noen slike. Har tilgode og ikke kunne høre forskjell på en av disse og tilsvarende innhold fra annet medium, om det er mp3 e.l.

 

MP3 spilleren min har jeg kjøpt for 500 på claseren. Bedre trenger jeg ikke. Skal bare holde takten når jeg løper!

 

Poenget er at jeg ikke kommer til å kjøpe musikk for primært å spille den på MP3 spilleren...

 

 

Når en først må spise fluer...

Lurer på om det er best å brenne mp3 filene du vil spille på stereoen på cd for så å stappe denne i driverket, eller om en bør spikke seg en god kabel, og kjøpe et godt lydkort?

Lenke til kommentar

Jeg har vansker for å tro at han gjør dette uten å tenke på penger.

 

Forøvrig så er det vel en grunn til at Apple ikke ønsker at man skal kjøpe musikk via andre "nettbutikker" for så å kunne spille de av på ipoden, det er jo nettopp derfor de har lagt inn "sperre" for det.

 

Hvor stor er vel ikke sannsynligheten for at Apple kommer til å prøve å beskytte seg på en annen måte.

Lenke til kommentar
...Det værste ondet vi har her i den digitale verden er at et selskap tar rettighetene til en teknologi - noe som f.eks. Frauhofer gjorde med mp3 i sin tid, og GIF led samme sjebne tidligere. Heldigvis er kreftene store nok til å knekke disse monopol-tendensene. Konkurranse er bra for utviklingen.

6991605[/snapback]

 

Jeg er ikke for DRM eller noen former for monopol, men hvis jeg hadde brukt feks 2 år på utvikle en nyvinnende teknologi, så hadde jeg gjort det jeg kunne for å tjene litt på det :p

Er ellers helt enig med watercool:)

Lenke til kommentar
Jeg er ingen ekspert (har vel aldri tatt i en iPod, muligens sett en en gang), men det dette går i er vel at man på iPod bare kan spille sanger som har DRM. Disse får man bare tak i på iTunes. Det Jon har fått til nå er at andre aktører kan legge inn DRM på sine sanger og kunne spille dem på iPod.

 

La oss håpe (for alle iPod eiere) at denne muligheten blir gjor tilgjengelig for forbrukerne og ikke bare et annet stort selskap som vil tjene penger på å selge musikk.

 

PS: kan være jeg har missforstått noe her

6991440[/snapback]

Misforstått indeed. Du kan spille mp3 og mp4-filer (med flere) på ipod. Disse trenger ikke ha noen form for DRM. De eneste DRM-beskyttede filene du kan spille på ipod er de som kommer fra Apple med deres "fair"play DRM.
Lenke til kommentar

At ipod bare kan spille DRM infisert ****** er helt feil, den spiller både mp3 og mp4 filer uten DRM, "problemet" er at den spiller ikke mp3 filer med DRM beskyttelse fra andre enn apple. Men, jeg kjøper ikke DRM infisert musikk av prinsipp, ikke kjøper jeg musikk der jeg ikke fritt kan velge hvor og hvordan jeg skal bruke den + bitrate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...