Gå til innhold

Slackware 11.0 endelig lansert


Anbefalte innlegg

Endelig, jeg fant ut av det. Det viser seg at det har noe å si hvilken rekkefølge modulene bttv, tda9887 og tuner blir lastet. Den riktige rekkefølgen skal være slik: tda9887, tuner, bttv. Da fungerer TV-kortet slik det skal. Hvis denne rekkefølgen ikke blir fulgt, blir lyden ødelagt. Inntil jeg finner en måte å laste disse modulene i denne rekkefølgen ved oppstart, er jeg nødt til å gjøre dette manuelt. Tips mottas gjerne. Men nå har jeg i hvert fall funnet feilen. Dette ble nok et problem med kjerner nyere enn 2.6.13 (>=2.6.14). Fy faen, nå har jeg sittet lenge med dette her (unnskyld språkbruken, men klokka er 0400, og jeg er trøtt).

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan nevne at med SlackNET er det mulig å installere Slackware med kernel 2.6 (og annet digg) fra /extra.

 

For de som vil oppgradere fra 10.x til 11.0 så er det veldig enkelt:

echo ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-11.0/ > /etc/slackpkg/mirrors
slackpkg update
slackpkg upgrade-all
slackpkg install-new
slackpkg clean-system
lilo
reboot

6994577[/snapback]

 

hva slags 2.6.x kjerne følger med SlackNET ,olear ?

Lenke til kommentar
sleng dei inn i modprobe.conf i den rekkefølgen du vil laste dei

6996172[/snapback]

Den første øverst, ikke sant?

6996174[/snapback]

Slackware bruker /etc/rc.d/rc.modules

 

hva slags 2.6.x kjerne følger med SlackNET ,olear ?

6996338[/snapback]

Mener du hvilken kernel SlackNET kjører?

Lenke til kommentar

SlackNET er nettinstall, så den har ingenting (men den kjører 2.6.16). Hvis du leste min tidligere post så står det at du kan installere programvare fra /extra. 2.6.18 ligger i /testing.

 

EDIT: mulig jeg mekker en ny versjon bare for å feire at 11.0 er ut, kan ta med mer snacks fra /extra og /testing.

Endret av olear
Lenke til kommentar

Som de fleste har fått med seg er KDE i Slackware krøplet. 3.5.4 krever D-BUS/HAL for å fungere tilfredstillende, men siden Slackware ikke har disse mister man litt av fordelene med å kjøre KDE.

 

Jeg kjører KDE på jobb og liker at ting bare fungerer, spesielt ting jeg kobler til (CD/DVD/USB). Tok derfor og "backportet" dbus/hal/pmount fra eSlack og rekompilerte kdebase med støtte for disse.

 

Pakker er tilgjengelig fra http://packages.slackforge.net/slackware/

 

Kommer også til å "porte" en god del av programmene som er tilgjengelig i eSlack over til Slackware. Spesielt XFCE 4.4 og annet snadder.

Lenke til kommentar
installerte du med 2.6.17 eller 18 stigfjel ?

7012757[/snapback]

Jeg installerte med 2.4.33.3, så la jeg inn kildekoden til 2.6.17.13, deretter kompilerte jeg min egen kjerne basert på denne kildekoden samt oppsettet som fulgte med. Av en eller annen merkelig grunn får jeg ikke de ferdigkompilerte kjernene til å fungere.

Lenke til kommentar
installerte du med 2.6.17 eller 18 stigfjel ?

7012757[/snapback]

Jeg installerte med 2.4.33.3, så la jeg inn kildekoden til 2.6.17.13, deretter kompilerte jeg min egen kjerne basert på denne kildekoden samt oppsettet som fulgte med. Av en eller annen merkelig grunn får jeg ikke de ferdigkompilerte kjernene til å fungere.

7012778[/snapback]

 

hva er fordelen med installere med 2.4.33.3 å deretter legge in kildekode for 2.6.17 ?

 

mot å bare installer huge26.s eller test26.s ?

 

har dessverre ikke sett på slackware 11 enda .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...