Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygg, fungerer ikke i WoW.


Anbefalte innlegg

Hei har satt sammen en "ny" pc, jeg vet at alle deler fungerer så dette er et software issue.

 

A64 3000+ Venice

MSI K8N Neo-FX

MSI Geforce 5950Ultra

Seagate 80gb HDD

21" SONY/DELL (trinitron)

 

Har prøvd 3dmark 03 alt ser ut til å funke ok, får 6142 poeng.

 

Problemet oppstaår når jeg skal spille world of warcraft. spillet starter, jeg logger på men når jeg kommer inn i selv spillet får jeg blåskjerm med en gang:

"DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

 

tenker at de er et driverproblem, har prøv 3 forskjellig driver på grafikkortet.

2 versjoner av forceware og 1 Omega driver.

 

Er det driveren for noe annet kanskje?

 

Har også installert drivere for hovedkortet.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt eg skjønner så har du en IRQ-konflikt ettellerannet sted. Gå inn i enhetsbehandling og se om du ikkje finner noe der, under deling av IRQ. Det er sikkert to enheter som windows har satt opp til å dele en IRQ som ikkje liker det. Problemet oppstår sikkert ikkje annet enn i helt spesielle tilfeller, når WoW gjør noe spesielt som ikkje andre programmer du har prøvd gjør.

 

Eller det kan rett og slett være at du har klart å mekke en PC som ikkje er kompatibel med WoW. Det hender fra tid til annen at en bestemt kombinasjon lager problemer med enkelte spill eller programmer, sjølv om det ikkje er noe galt med komponentene kvar for seg. Eg har opplevd at av to helt identiske PCer med helt identisk hardware, hadde den ene problemer med å kjøre et spill, mens den andre ikkje hadde noen problemer i det hele tatt. Det var kun dette ene spillet som ikkje virket, alt annet var helt iorden. Skjønte ikkje mye, men måtte til slutt bare innfinne meg med at dette ikkje gikk, samme F kva eg gjorde.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...