Kiwi-Kun Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg installerte en ny harddisk noen dager tilbake og da funket alt flott, men etter at jeg hadde overført masse greier på den og la meg for å sove, altså slo av pcen, så finner jeg den ikke i windows lenger. Jeg ser under oppstarten at jeg har den, men den vises altså ikke i windows. Inne i PCen min har jeg tre Sata enheter i form av haddisker og to IDE enheter i form av en DVD-brenner og en Harddisk, hvilket er den jeg har problemer med. Jeg finner hverken harddisken på Min Datamaskin eller i diskbehandling. Jeg har koblet den på hovedkortet under secondary IDE, hvilket er det samme som den var koblet til når den funket. Jeg har som sagt tre Sata harddisker og jeg booter fra en av dem. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få løst dette problemet selv så vennligst hjelp meg ^^;
geir__hk Skrevet 2. oktober 2006 Skrevet 2. oktober 2006 Finner du den i bios? Kan det være at du har for svak strømforsyning til å drive alle harddiskene dine?
Kiwi-Kun Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 (endret) ja jeg finner den i bios. og den har funket fint EN gang. Jeg har prøvd å plugge ut noen andre harddisker, men det funker heller ikke.. Endret 3. oktober 2006 av Kiwi-Kun
geir__hk Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 IDE harddisk sier du? Da er vel problemet at både cd-brenner og harddisk står som master og på samme kabel?
Kiwi-Kun Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 Har prøvd ut litt forskjellige ting i dag og en av dem var å sette harddisken på separat BUSS. Dette medførte at PCen prøvde å boote fra denne harddisken av en eller annen grunn.
Jovi60 Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 IDE HDD på PRIMARY som MASTER, og OPTISK enhet på SECONDARY som MASTER. Eller HDD og OPTISK enhet på PRIMARY som hhv MASTER og SLAVE. Så sjekker du i BIOS at riktig enhet står som FIRST BOOT DEVICE.
lizardking Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 har hatt et lignende problem og jeg skjønte ikke hva som f*** kunne være problemet men så prøvde jeg å skifte ut IDE kabeln og da funket alt som en klokke...da var en uke gått og jeg holdt på å eksplodere siden det bare var en ødelagt kabel...
Kiwi-Kun Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Skrevet 3. oktober 2006 Det er "HDD og OPTISK enhet på PRIMARY som hhv MASTER og SLAVE" som er tilfellet her og under Boot Device Prio så står det kun Hard Drive. Jeg har ikke mulighet for å velge hvilken H.D.D. som skal prioriteres og hvilke som ikke skal prioriteres. ikke som jeg har funnet ihvertfall.. Hovedkortet mitt er ASUS A8N-SLI hvis det hjelper noe.
Jovi60 Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 For det første så tror jeg det hele avhenger av innstillinger i BIOS. For det andre så hadde det jo vært fint om noen som har samme HK, kunne hjelpe deg med innstillingene. Prøv gjerne oxo andre kabler til diskene. Spesielt IDE-kablene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå