Gå til innhold

Ønsker tips: 14" (ikke wide) kontorbruk


/dev

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vil kjøpe meg bærbar til "kontorbruk". Det skal helst være en Lenovo (er åpen for andre forslag), pga byggekvalitet, og skjermen må være bra, og 14" (ikke widescreen). Maskina må ha 1GB Ram og helst ikke under 80GB HD.

Hva skal jeg gå for?

 

Makspris ca 13-14000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser litt på T60 med SXGA+-skjerm. Hvordan er igrunn skjermen på denne? Har hørt at desse skjermene ikke er all verden... Vet at det er i en annen prisklasse, men kan jo se på de for det.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324574

6982134[/snapback]

 

 

Jeg sitter med maskinen du linker til. Og er veldig fornøyd med skjermen.

Min forrige maskin var en T43 med 15" IPS skjerm. Det var en bedre skjerm, men er allikevel overrasket over hvor bra T60-skjermen var i forhold.

 

Og så er det deilig med en PC på 2,1kg i forhold til 3,2.... :yes:

Lenke til kommentar
Hei.

 

Vil kjøpe meg bærbar til "kontorbruk". Det skal helst være en Lenovo (er åpen for andre forslag), pga byggekvalitet, og skjermen må være bra, og 14" (ikke widescreen). Maskina må ha 1GB Ram og helst ikke under 80GB HD.

Hva skal jeg gå for?

 

Makspris ca 13-14000.

6981966[/snapback]

 

Om du tåler å gå opp til 15" så ville jeg vurdert denne: https://prisguiden.no/product.php?product_id=51869 kjøp på en 512-brikke til og du har ei maskin som dekker dine behov (god byggekvalitet, ikke WS ogstøyer lite ift kontorbruk). Samtidig har du spart mye penger som du kan bruke på andre ting.

Lenke til kommentar
T60 veier 2,1 kg og da blir vektøkninga 500 gram/ca 25%. S7110 veier 1,8 kg og da øker vekta med 800 gram eller 44%. Ikke så mye, sa du?

6985966[/snapback]

 

På komplett står det T60 veier 2,2 kg da men. Det er jo ikka akkurat mye forskjell, men til S7110 er det endel ja.

6986058[/snapback]

komplett pleier ofte å oppgi vekten med et større batteri, slik at de kan skryte av lengre kapasitet. derfor er også vekten de oppgir ofte høyere enn det du finner andre steder. jeg har i hvertfall intrykk av dette...

Lenke til kommentar
komplett pleier ofte å oppgi vekten med et større batteri, slik at de kan skryte av lengre kapasitet. derfor er også vekten de oppgir ofte høyere enn det du finner andre steder. jeg har i hvertfall intrykk av dette...

6989433[/snapback]

 

Ok, det var jeg ikke klar over. På en måte er det jo kanskje greit da de aller fleste uansett vil foretrekke å bruke det største batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...