Gå til innhold

Har en video, vil ha den som et flashklipp


Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg fikse dette? Jeg har en liten videosnutt som skal kunne spilles av på en webside i et lite vindu. Må jo ha en playknapp, en pauseknapp og en stoppknapp, og helst en liten slide som man kan spole fram og tilbake med.

 

Vil ikke bruke en mediefil og mediaplayer, vil prøve dette i flash. Noen som kan hjelpe?

 

Kan ingenting om actionscript (elns) som flash drives av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter på Flash 8, ...

6974098[/snapback]

 

bare nevne at adobe ikke har laget noen flash 8.x-player til linux.. det betyr at jeg og alle de andre brukerene i linux-forumet (+ resten av verden) ikke kan bruke websiden din om du lagrer i flash 8-format (er det mulig å lagre i eldre flash-formater - f.eks. 7.x i flash-8.x-programmet?) .. dette er hensyn populære sider som youtube og video.google.com har tatt også; slik at også linux-brukere kan se de sidene

Endret av lnostdal
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvis du har flash 8 kan du gå inn på start menyen finne igjen macromedia mappa og starte programmet flash8 video Encoder.

ta og sett in filmen din der og det programmet vil da gjøre filmen din om til en .flv fil.. gå inn i flash8 (selve programmet) og trykk deg inn på components..

 

velg "video playback" det er en video spiller som har mange forskjellige styles som du kan bruke.. inne på dens properties can du velge en url..

der skriver du inn adressa du har .flv fila di, når du nå tester flash prosjektet vil du se at den spiller av videoen din som en drøm ^^

 

hehe det her ble mere en tutorial men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...