Gå til innhold

SCSI for bærbar?

SnurreK

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg har en Fujitsu siemens lifebook e serie 6624.

Problemet er at jeg kjøpe den uten disk og jeg lurer på hva den skal ha. Forrige eier sa at han brukte en 2.5 SCSI disk til den.

på fujitsus hjemmeside står det UDMA66, hva slags disk er det?

kontakten ser litt rar ut; som en 44 pins hunnkontakt på hovedkortet, men med en langsgående kontakt som hann ifra HDD som skal inn på hunnkontakten på hovedkortet, litt som en PCI kontakt. Er ikke sikker på om det er 44 pins.

Så alt jeg har å gå etter er denne hunnkontakten på hovedkortet og denne linken, bla deg frem til 6624 er du snill.

http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...pport/lifebook/

Noen som har peil?

Jeg kan legge ut bilde om dere vil.

På forhånd takk

Endret av SnurreK
Videoannonse
Annonse
Skrevet

UDMA66 er det vi normalt kaller IDE. Du skal nok ha en vanlig 2.5" IDE disk, ikke SCSI.

IDE disker for bærbare har en utvidet IDE kontakt som inkluderer strøm.

Kjenner ikke lifebook, men ofte har bærbare en liten kassett som disken er montert i, med en helt spesiell plugg inn i selve maskinen.

Skrevet (endret)

Det har du sikkert rett i for inne i BIOS står det ingenting om SCSI bare IDE, men jeg legger ut bilde av kontakten for det. Så da mangler jeg en overgang?

Beklager dårlig kvalitet på bilde.

post-77464-1159619480_thumb.jpg

Endret av SnurreK
Skrevet (endret)
Kanskje bedre at du finner et bilde av en 2.5" disk.

Sjekk her, og klikk på 'forstørrelsesglass'. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313242

6971557[/snapback]

Ja, men den passer ikke inn i det sporet mitt. Så jeg mangler sikkert en overgang?

Og den overganger er det vel nesten umulig å få tak i?! Huff, Noen råd?

Endret av SnurreK
Skrevet

Harddisken er normalt plassert i en ramme som glir inn i den kontakten du har avbildet. Kontakten i maskinen er tilpasset den rammen som er finnes i din maskin. Hvis hele rammen mangler må denne kjøpes fra maskinprodusent.

Er du sikker på at du har avbildet riktig kontakt? Den du har avbildet ser ut som de som kobles til DVD-rom eller uspesifisert tilleggsutstyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...