Gå til innhold

Ta bilde i et spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på hvordan jeg får tatt et bilde når spiller et spill.

har hørt at man må bruke print screen, men jeg kjønner ingen ting.

Hvordan tar jeg et bilde i et spill mens jeg holder på med det.

trenger jeg noen program?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trykker på PrtScn eller noe lignende på tastaturet, så åpner du et bilderedigeringsprogram elns.. Gjerne paint og limer inn.. Eller så laster du ned fraps og bruker det for eksempel..

Skrevet

Man trenger vel ikke fraps for å ta screenshots? Det går an å lage en egen hurtigtast som tar screenshot (som lagres i egen mappe) på Omega driverene. Tror hvertfall det var Omega, men den virker jo på bare ATI kort..

Skrevet
Du trykker på PrtScn eller noe lignende på tastaturet, så åpner du et bilderedigeringsprogram elns.. Gjerne paint og limer inn.. Eller så laster du ned fraps og bruker det for eksempel..

6966827[/snapback]

Det gikk som du sa.

trykket på print screen knappen i et spill og la det inn på paint og da har jeg et bilde

TØFFT

Skrevet

Om du ikke har fobi mot program som ikke henter Paint, kan du alltids prøve gratisprogrammet Xnview. Det har egen screen capture funksjon med valgri hot key og mappe til å lagre bildene i (eller åpne de direkte i programmet, om du ønsker det). Jeg har ikke brukt den funksjonen ennå, men har brukt Xnview jevnt de siste årene og synes det er flott.

Irfanview er et annet gratisprogram, men jeg tror ikke det støtter screen capture funksjoner. Du får sikkert lov til å bruke begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...