Gå til innhold

Ny pc til rundt 4000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som som hardware prisene svinger litt om dagen, noen som jeg synes fører til at det blir vanskelig å orientere seg.

Er på jakt på en pc som skal i hovedsak brukes til enkle ting som epost og tekstbehandling, men muligheten til å spille bør være det.

For meg virker det som Dell sitt tilbud på http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...hsftdppdesktop3

er godt tilbud når man velger "Hente og bringe tilbake, bare 1 års service"

Ønsker ikke å montere pc'en selv, så det må være en ferdig pc.

Noen som har tips til en bedre pc en dell sin som er nevnt over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjøpte denna på komplett for litt sia.....funker fett

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309287

Eneste du kanskje trenger om du skal spille avasnerte spill er nytt gk.

Men drar Bf2 og Oblivion på 1024 og medium med det kortet som er med, samt at hk er på høyde med samme nforce 4 kort til 1700kr. Amd cpuen funker også fett.

Endret av darkz
Skrevet (endret)
er vel heller jeg som er trøtt ja:P

Men 1024 med ram burde være minumum.....ihvertfall :)

6962134[/snapback]

JA men han har bare 4k til å bruke på PC`en så det holder ikke for alt da! Jeg har en PC som jeg har i stua den har 512mb og det holder godt det, broren min spiller CS uten problemer, men vitsen er å gå for et socket som er mer framtidsrettet han kan oppgradere med 512mb minne til senere ;)

Endret av acemaster
Skrevet

cs.. ja..... Jo det er greit å oppdatere etterhvert. Men Det msi hk har jeg vært borti og det er som MSI, veldig ustabilt. Sjekk testen på komplett maskina. ECS 939 kortet ligger på høyde med kort til 1700, er bare overklokkings mukigheter som er nedsatt

Skrevet (endret)
cs.. ja..... Jo det er greit å oppdatere etterhvert. Men Det msi hk har jeg vært borti og det er som MSI, veldig ustabilt. Sjekk testen på komplett maskina. ECS 939 kortet ligger på høyde med kort til 1700, er bare overklokkings mukigheter som er nedsatt

6962169[/snapback]

Du kan vell anbefalle et bra HK til han da? MSI er ikke så dårli da, jeg har MSI HK i PC`en som står på stua, ikke noe problem, har også akkurat samme kabinettet som jeg valgte i oppsettet lengere opp, kabinettet funker fett og ;)

Endret av acemaster
Skrevet

Jadda, har hatt msi jeg og. Men har bare negativ erfaring med det du viste til. Ikke anna grunn:P Og aopen er knall det :) Men ettersom han ikke vil bygge selv så koster det vel litt å få satt sammen greiene om han ikke har en kompis til det.

Skrevet
Jadda, har hatt msi jeg og. Men har bare negativ erfaring med det du viste til. Ikke anna grunn:P  Og aopen er knall det :)  Men ettersom han ikke vil bygge selv så koster det vel litt å få satt sammen greiene om han ikke har en kompis til det.

6962207[/snapback]

Tok ikke helt hva han skrev jeg :blush: XD Han kan sikkert få dem til å montere den ja... tror ikke det koster så mye jeg da :thumbup:

Skrevet

Dell maskina er grei den, men man får ikke satt inn gk i den. Da er muligheten for å spille borte.

Det å velge am2 om man velger med dårlig hk, vil si at om man skal oppgradere til en dual core på am2....så må man ha nytt hk igjen for at det skal henge med. Derfor kan athlon 64 være gunstig.

Skulle det ikke være for spillling er core2 duo`en til dell perfekt. Ferdig satt sammen er den og. :)

Skrevet
Kjøpte denna på komplett for litt sia.....funker fett

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309287

Eneste du kanskje trenger om du skal spille avasnerte spill er nytt gk.

Men drar Bf2 og Oblivion på 1024 og medium med det kortet som er med, samt at hk er på høyde med samme nforce 4 kort til 1700kr. Amd cpuen funker også fett.

6962111[/snapback]

Men hvis jeg oppgrader Dell'en til Pentium, så blir prisen 4600 inkl. frakt.

Kompletten kommer på 4000 plus frakt, og da blir diff. omtrent det som en montering vil kostet.

Ytelsesemessig er det vel liten forskjell?

Hvor mye støy er det med komplett pc'en?

Skrevet

Er vel ikke store forskjellen, bare det at du ikke vil få inn bra skjermkort i dellen.

Er litt støy fra vifta på komplett pc`en, men så lenge det er vifte så vil du høre litt.

Skrevet
Er vel ikke store forskjellen, bare det at du ikke vil få inn bra skjermkort i dellen.

Er litt støy fra vifta på komplett pc`en, men så lenge det er vifte så vil du høre litt.

6962766[/snapback]

Hvorfor kan ikke få inn et bra skjermkort? Det er da PCI Express

Pluss at det følger med nVidia GeForce 7300 Turbocache graphics card.

Skrevet (endret)
Ok så ikke pci e, men er det kortet med på billigste alternativet?

6967440[/snapback]

Ja.

Blir 4600,- med Hente og bringe tilbake, bare 1 års service, og Intel® Pentium® 4 Processor 531 with HT technology (3.00GHz, 800MHz fsb, 1MB cache

Endret av stvjfp1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...