Gå til innhold

Konverterinsproblemer av .Avi på creative zenV 4gb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Fikk det til, men takk likevel. Viste seg at man burde ha DivX pakken på maskinen. Vet ikke helt hvorfor. Det jeg gjorde var å først konvertere til "håndholdt" i divxkodeken, også etterpå klarte Creative å konvertere den til det riktige formatet

6960549[/snapback]

lol

Kalles kodeker, er det som forteller dataen hvordan man bruker forskjellige filformater. Avi er som Rakib sier bare en pakkfil. Du kan eks ha ukomprimert avi, so er velig mange GB for litt film, du kan ha divx, som er vanlig på nett, der er 5,11 kodeken mest brukt tror jeg (husker ikke helt nummeret, men tror det). En favoritt hos meg er xvid asd filer, de har tilnærmet divx 5.11 kvalitet med litt over 1/3 av størrelsen. Alle disse tre har .avi som ekstensjon, første kan vel spilles av på en helt ny maskin, andre krever en lett tilgjengelg kodek og siste er ikke alltid standard i kodekpakker.

 

NB: Aldri bruk xvid asd filer når de skal konverteres! De har lavere framerate, bilder pr sekund, og du får nesten garantert feilsynkronisert lyd av det når de konverteres

 

EDIT: du mener vel creative zen V plus da, siden deter video?

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Kanskje litt opplagt, men det stod ingenting om det i manuelen. Kunne de godt ha med!  jeg har plus, men skrev det ikke siden 4 gb versjonen bare finnes som plus.

6965756[/snapback]

står mindre og mindre i manualene nå om dagen ^^ pleier ofte å følge med en mer utfyllende en i pdf format el noe da, men... Uansett, da har det vel fikset seg. trodde det var 8GB som bare var plus jeg, men da finnes det vel ikke 8GB. owned ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...