pat2004 Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Mornings! Har et enkelt spørsmål som jeg sliter med å svare på selv da jeg ikke har programmer til å sjekke det. La oss si en har et pdf-dok foran seg, dvs ikonet for det, altså uåpnet. Hvordan kan en finne ut om dokumentet er skannet med ocr uten å måtte åpne det i adobe acrobat av noe slag? Er det mulig å høyreklikke på ikonet for dokumentet, velge egenskaper å finne det ut på infoen som står der, eller hva?
PerB Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 For å ta noen eksempler. 1) Jeg skriver et dokument i Word og konverterer til Pdf. 2) Jeg skanner et dokument med OCR-gjenkjenning til Word og konverterer til Pdf. Resultatet blir likt og det er ingen ting i Pdf-filene som kan si om dokumentet er skapt på den ene eller andre måten.
pat2004 Skrevet 28. september 2006 Forfatter Skrevet 28. september 2006 For å ta noen eksempler.1) Jeg skriver et dokument i Word og konverterer til Pdf. 2) Jeg skanner et dokument med OCR-gjenkjenning til Word og konverterer til Pdf. Resultatet blir likt og det er ingen ting i Pdf-filene som kan si om dokumentet er skapt på den ene eller andre måten. 6955845[/snapback] Jeg vet det går an å åpne et ocr-dokument i adobe professional for eksempel og markere teksten ved å velge "select text". Dette er ikke mulig med et dokument som ikke er skannet med ocr, da kan du bare dra doket opp og ned. Men ønsket mitt var å finne ut om et dok er ocr-skannet uten å måtte åpne det. Hvis det er som du sier er det jo ganske tungvint. Uansett, takk for svar!
PerB Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Du tenker på et innskannet bilde (som viser tekst)? Beklager. Du må åpne Pdf-filen å sjekke om det er mulig å merke tekst og klippe ut. Det er 2 muligheter for at du ikke kan merke tekst: 1) Teksten ligger i et grafisk bilde i Pdf-filen. Dette kan gjelde hele eller deler av det som vises som tekst i dokumentet. 2) Teksten er reell tekst (ikke grafikk), men produsent av Pdf-dokumentet har lagt inn sperre slik at tekst hverken kan markeres eller klippes ut.
pat2004 Skrevet 28. september 2006 Forfatter Skrevet 28. september 2006 Du tenker på et innskannet bilde (som viser tekst)? Beklager. Du må åpne Pdf-filen å sjekke om det er mulig å merke tekst og klippe ut. Det er 2 muligheter for at du ikke kan merke tekst:1) Teksten ligger i et grafisk bilde i Pdf-filen. Dette kan gjelde hele eller deler av det som vises som tekst i dokumentet. 2) Teksten er reell tekst (ikke grafikk), men produsent av Pdf-dokumentet har lagt inn sperre slik at tekst hverken kan markeres eller klippes ut. 6955900[/snapback] Ok! Takk for hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå