Gå til innhold

Telemore, hva syntes dere?


Anbefalte innlegg

Har sjekket litt rundt hos forskjellige teleoperatører og syntes det er 2 som stikker seg ut, ikke nødvendigvis positivt heller.

 

Tenker hovedsaklig på Talkmore og Telmore. Begge to er "forhåndsbetalte abb." noe som egentlig ikke nødvendigvis er en fordel i mine øyne, selv om det gjerne kan være praktisk med tanke på "kontroll på regningen"-prinsippet selvsagt. Men prisene er da ikke SÅ overraskende gode.

 

Talkmore er ikke billig i det hele tatt syntes jeg, med mindre du ringer til andre talkmore-kunder, så hvorfor skal dette være så bra?

 

Telmore er greie nok priser på faktisk, men fortsatt missliker jeg dette med forhåndsbetaling, hva om man virkelig MÅ ta en telefon, også bare "ånei jeg må på internett å fylle på telefonen". tåpelig!... En siste ting, telmore tilbyr såkalte "gullnummer", jeg kikket på en del av disse, spør du meg er INGEN av de gullnummer, heller "bronzenummer". Nei vi må nok få se noe bedre enn dette.

 

Har noen tildigere erfaringer med disse, eventuelt synspunkter...få høre... :)

 

Tenshi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så kjøp Telenor Fri120 hvis det er det du vil ha da?

 

Hvorfor skiller de seg ikke nødvendigvis positivt ut når de er på den absolutt øverste delen på f.eks. telepriser.no?

Talkmore er ikke billig i det hele tatt syntes jeg

Hvilke andre abonnementer er det du mener er så mye billigere?

 

Jeg ser ingen grunn til å ikke bruke et forhåndsbetalt abonnement av denne typen. Den store fordelen i mine øyne er at du faktisk har en pris å foholde deg til, og på den måten faktisk kan hoderegne hva samtalen du gjennomførte kostet.

PS: Talkmore har mulighet for autopåfyll, slik at du aldri går "tom" Dessuten gir de deg kreditt til å fullføre siste samtale (i stedet for å kutte i sekundet du når 0,00).

 

 

Skal du ha Telenor/Netcom betaler du 199kr og får inkludert 20 helt gratis ringeminutter, deretter halv pris på neste 29 minutter og bare 39 øre for ytterligere minutter, i tillegg får du 20 GRATIS(!!) SMS, og tro det eller ei, men også 15 gratis MMS, bortsett fra video-mms som koster 10kr/MB! For 20kr ekstra får kan du oppgradere til "null kontroll" og får ubegrenset med SMS/MMS. Resultatet av dette er at du aner ikke hva du egentlig betaler, men kan være sikker på at du mest sannsynlig betaler langt mer enn du hadde gjort hos Talkmore/Telmore.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Hei!

Ville bare si at jeg bruker Telmore, og det med forhåndsbetaling er jo ikke noe problem, for man kan faktisk bruke telefonen selv om kontoen står på null. Man må bare huske å fylle på senere, eller så stenger de jo kontoen naturligvis. :) Man kan være opptil 200 kr i minus eller være i minus i en uke før de stenger.

 

Dessuten syns jeg at gullnummere er noe tull uansett. De er jo helt nye, så det er da mulighet til å få det nummeret man helst vil ha. Og hvis ikke, så husker man fort sitt nye nummer. :hmm:

Lenke til kommentar

Hei! Vi er meget lite fornøyd med Telmore. Bestilte abonnement med nytt nummer for 14 dager siden. Betalte kr. 99,- og fikk da konto med kr. 350,- på. Var da veldig fornøyd. Har enda ikke pr. dags dato fått SIM-kort fra Telmore. Har purret de flere ganger, og Telmore sier de har sendt 2 ganger til oss, de bekrefter at de har sendt til riktig adresse. Gikk så i dag inn på konto, og oppdaget at det var gått ut kr. 5,18 fra konto, belastet for oppkall i utlandet. Merkelig da vi enda ikke har fått SIM-kort og heller ikke bestilt utenlandstelefoni som koster kr. 49,- å opprette. (De har heller ikke belastet oss for dette) Merkelig og useriøst etter vår mening. De svarer heller ikke på mail om dette, forventet et raskt svar på noe slikt. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Telmore skaffet jeg meg for en mnd siden og betalte kr 99 for det. For den prisen fikk jeg 450kr i ringe tid:)

 

Telmore bruker telenor sitt nett, nettet jeg foretrekker siden netcom ikke har like bra utbygd nett som telenor.

 

Og du trenger ikke på internett for å fylle på telmore kontoen din, det kan du gjøre over nettet eller du kan ha automatisk påfyll.

 

 

Sitat:

"Telmore er greie nok priser på faktisk, men fortsatt missliker jeg dette med forhåndsbetaling, hva om man virkelig MÅ ta en telefon, også bare "ånei jeg må på internett å fylle på telefonen". tåpelig!..."

 

Du kan kjøre kontoen til -200kr så du har uansett god tid til å komme deg på inett for å få fylt opp.

 

Men når alt det er sagt sluttet simkortet mitt fra telmore og funke idag:(

Flere med telmore som har samme problem?

 

 

God helg!

Lenke til kommentar

Vi fikk en telefon fra Telmore i dag da vi har sendt flere mail med diverse spørsmål. Ikke fått SIM-kort, blitt belastet på konto for ringing i utlandet. (godt gjort å få til det uten at vi har fått SIM-kort noe Telemore bekrefter i mail at vi ikke har fått) Min kone eier abonnementet, men ville at jeg skulle snakke med Telmore, dette nektet Telmore på, de kunne bare snakke med den som var juridisk eier, dermed la Telmore på. (enda min kone pr. mail ba de snakke med meg, noe som juridisk er korrekt) Vi har fått flere mail, men ikke noe svar på hvorfor ting er feil eller mangler. Virker som man ikke har helt styringen hos Telmore, og de vi har kommunisert med har ikke mye kunnskaper om de jobber med. Når pengene er brukt opp på kontoen skal vi ut av Telmore. (ikke mulig med refusjon, da det er mer enn 14 dager siden vi bestilte) Lurer på når vi kan ringe med Telmore vi da?

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Må jo tro deg, på det du sier. Selv om det høres utrolig ut.

Denne kundebehandlingen, mener jeg.

Gjør virkelig Telmore, som er nye i Norge, slike "blemmer" i servicen?

Tenk om jeg skulle bli utsatt for det samme, når jeg hjelper en gammel dame jeg kjenner. Gjør av og til det, i forb med hennes forhold til byråkratiet, firmaer osv....

Altså omtrent som dette.

Da hadde jeg blitt utrolig.....irritert.

Og hadde nok gjort samme valget som deg.

Lenke til kommentar

Ja nå fikk vi en mail kl. 21.17 der de beklager og ber oss se etter SIM-kort i posten i morgen. Telmore setter også inn kr. 100,- på vår konto som et plaster på såret. Alt dette er selvfølgelig ok, men Telmore har vært total likegyldig i 14 dager, for så å gjøre alt mulig, dette pga. at vi sendte mail til ledelsen og noen i media. Dette får ikke oss til å se på Telmore som et service innstilt firma. :thumbdown:

Vi har også Talkmore, de svarer raskt, ordner opp når man ber om hjelp, er et firma vi stoler på.

Så vi har lært at det er store forskjeller, Talkmore :thumbup: er MYE bedre enn Telmore. :thumbdown:

Lenke til kommentar
men fortsatt missliker jeg dette med forhåndsbetaling, hva om man virkelig MÅ ta en telefon, også bare "ånei jeg må på internett å fylle på telefonen". tåpelig!

 

Ein kan ikkje få både i pose og sekk. Billig abonnement, eller praktisk abonnement. Har Telenor Kort&Kontant, ikkje usakleg dyrt med tanke på bruken min, og kan fyllast på i alle minibankar i Noreg eg har vore borti (har kome over ein der eg kun kunne fylle på Telenor og ikkje Netcom, så det er sagt).

 

Og du trenger ikke på internett for å fylle på telmore kontoen din, det kan du gjøre over nettet eller du kan ha automatisk påfyll.

 

Kva er internett, og kva er nettet i denne setninga? :hmm:

 

Edit: Telmore er jo eigentleg litt fristande når det er så billig og i tillegg brukar Telenors nett, skulle ønske alle kontantabonnement kunne ladas i minibank...

Endret av enixitan
Lenke til kommentar
Ja nå fikk vi en mail kl. 21.17 der de beklager og ber oss se etter SIM-kort i posten i morgen. Telmore setter også inn kr. 100,- på vår konto som et plaster på såret. Alt dette er selvfølgelig ok, men Telmore har vært total likegyldig i 14 dager, for så å gjøre alt mulig, dette pga. at vi sendte mail til ledelsen og noen i media. Dette får ikke oss til å se på Telmore som et service innstilt firma.  :thumbdown:

Vi har også Talkmore, de svarer raskt, ordner opp når man ber om hjelp, er et firma vi stoler på.

Så vi har lært at det er store forskjeller, Talkmore  :thumbup:  er MYE bedre enn Telmore.  :thumbdown:

6967006[/snapback]

 

Mailen som vi fikk sa blandt annet dette: 29/9-2006

Vi beklager de problemer dette har medført for deg, vi har i dag innsatt 100,- på din TELMORE konto som et lite plaster på såret.

 

Men når vi da i dag 30/9-2006 går inn på kontoen for å se om kr. 100,- er satt inn på kontoen, oppdager vi at dette selvfølgelig ikke er gjort. Så Telmore blir mer og mer et firma som for oss virker useriøst og MEGET LITE SERVICE INNSTILT. At det går an å gjøre så mye feil. Og at ingenting stemmer, er for oss frustrerende og lite holdbart.

Vi fikk heller ikke noe SIM-kort i posten slik de sa.

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Det er jo sånn at man kan stille inn abonementet sitt slik at når saldoen er på 0,- så lades det automatisk på en gitt sum, som kunden bestemmer. Og man får melding om at kontoen har blitt ladet opp. Dette koster 3,- kr per automatiske lading.

 

Frister veldig å gå over til telmore. Sitter på dijuce magnum nå, men i det siste har jeg begynt å sende veldig mye meldinger, grunnet dama. Og et kjapt regnestykke viste at jeg kan nesten halvere kostnadene på sms per måned. Jeg sender ikke så mye meldinger at non-stop vil lønne seg, er snakk om 3-400 i måneden.

 

For meg virker det som om telmore er helt overlegne på pris, men så er ikke jeg veldig inni dette da. Er det noen andre alternativer som er i nærheten på pris? (talkmore er dyreren, på sms og ringetid; jeg kjenner ingen som har talkmore)

Lenke til kommentar
Og du trenger ikke på internett for å fylle på telmore kontoen din, det kan du gjøre over nettet eller du kan ha automatisk påfyll.

 

Kva er internett, og kva er nettet i denne setninga? :hmm:

 

 

Skal prøve og forbedre den setningen:

 

Du trenger ikke internett for å fylle på ringekontoen din. Telmore har automatisk påfyll som gjør at ringekotoen din blir påfyllt når din ringesaldo blir 0 eller mindre.

Du trenger selvfølgelig ikke ha automatisk påfyll, men det er jo greit å ha for da slipper du å tenke på at kontoen din går i minus og blir sperret etterhvert.

Velger du ikke automatisk påfyll kan du fylle opp på internett via en mobil, som har wap, eller en pc. Dette er noe alle har tilgang til, iallefall wap via mobilen, tror ikke det selges mobiler uten wap.

 

 

På fredag sa jeg at simkortet mitt ikke funket. Sendte de mail idag kl 12:44, fikk svar 12:51 om at nå skulle det funke og det gjorde det:)

Pluss at de hadde satt 100kr inn på ringekontoen:)

Lenke til kommentar
men fortsatt missliker jeg dette med forhåndsbetaling, hva om man virkelig MÅ ta en telefon, også bare "ånei jeg må på internett å fylle på telefonen". tåpelig!

 

Ein kan ikkje få både i pose og sekk. Billig abonnement, eller praktisk abonnement. Har Telenor Kort&Kontant, ikkje usakleg dyrt med tanke på bruken min, og kan fyllast på i alle minibankar i Noreg eg har vore borti (har kome over ein der eg kun kunne fylle på Telenor og ikkje Netcom, så det er sagt).

 

Og du trenger ikke på internett for å fylle på telmore kontoen din, det kan du gjøre over nettet eller du kan ha automatisk påfyll.

 

Kva er internett, og kva er nettet i denne setninga? :hmm:

 

Edit: Telmore er jo eigentleg litt fristande når det er så billig og i tillegg brukar Telenors nett, skulle ønske alle kontantabonnement kunne ladas i minibank...

6967514[/snapback]

 

Du kan jo vurdere onecall som har egen påfyllingsmeny inne på mobilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...