lefsaker Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Sikkert litt teit tittel men... Hvordan får man til sånn at når man skriver: <?php echo "\kanin"; ?> Så inkluderes feks. kanin.php? Har dette noe med string_replace å gjøre?
TheRealL Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Hmm så det du vil er at når du bruker echo /kanin så skal den inkludere kanin.php? hvist dette er tilfellet er nåk eneste mulighet str_replace, preg_replace osv, men hvist du bare skal inkludere en fil hvilkent som helst sted i et document, bruker du bare <?php include("filnavn.php"); ?>
lefsaker Skrevet 27. september 2006 Forfatter Skrevet 27. september 2006 (endret) Jeg vet det... men det ekke no morro... Har lissom lyst til å prøve å få det til på den måten. Endret 27. september 2006 av lefsaker
TheRealL Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 Gi meg et par minutter så skal jeg se om jeg klarer og få fiksa noe
lefsaker Skrevet 27. september 2006 Forfatter Skrevet 27. september 2006 (endret) Det hadde vært fryktelig snilt av deg Endret 27. september 2006 av lefsaker
TheRealL Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 <? // Det som skal søkes etter $rabbit = "kanin"; // Det som skal bli erstattet $rabbit = str_replace("kanin",include("index.php"),$rabbit); // i tillfelle du ser noe ekstra ting nederst på documente bytt ut 1 med det du ser og fjern komentar slashene // $rabbit = str_replace("1","",$rabbit); // Skriver ut resultat :D echo $rabbit; ?> Dette virka for meg så prøv det ut og ekspremiter ut koden
lefsaker Skrevet 27. september 2006 Forfatter Skrevet 27. september 2006 Hmm... post echo koden din også
TheRealL Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 (endret) Det der var hele koden jeg trengte ser du ikke nederste linje: "echo" den virker den 100% men vist du skal gjøre det i et while må du gjøre et par små endringer, men det skulle ikke vere alt for vanskelig Endret 27. september 2006 av RSDragon
lefsaker Skrevet 27. september 2006 Forfatter Skrevet 27. september 2006 Det kommer ingenting når jeg bruker det... bare en blank side
TheRealL Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 javel, vis meg koden din og den sia du vil include...
lefsaker Skrevet 27. september 2006 Forfatter Skrevet 27. september 2006 http://lefsaker.no-ip.org/7/ Rabbit er fila. kode <? // Det som skal søkes etter $rabbit = "kanin"; // Det som skal bli erstattet $rabbit = str_replace("kanin",include("kanin.php"),$rabbit); // i tillfelle du ser noe ekstra ting nederst på documente bytt ut 1 med det du ser og fjern komentar slashene // $rabbit = str_replace("1","",$rabbit); // Skriver ut resultat :D echo $rabbit; ?> // la til dette for å teste... uten tags vel å merke fnuff test kanin test fnuff
TheRealL Skrevet 27. september 2006 Skrevet 27. september 2006 kjønner ikke hvorfor du skal gjøre alt så vanskelig, men jaja <? // Det som skal søkes etter $rabbit = "en liten kanin hoppet seg en tur utenfor en foss"; /* Åpner opp fila */ $f = fopen("kanin.php","r"); $text = fread($f, 4068); fclose($f); /* Leser fila og bytter ut kanin med teksten */ $rabbit = str_replace("kanin",$text,$rabbit); // i tillfelle du ser noe ekstra ting nederst på documente bytt ut 1 med det du ser og fjern komentar slashene $rabbit = str_replace("1","",$rabbit); // Skriver ut resultat :D echo $rabbit; ?> der har du det, og tro meg det virker, selv om jeg kjører nyere PHP versjon av deg skal det virke!, men husk en ting, denne leser opp fila, som betyr at PHP ikke blir aktiv der, skal den vere aktiv så kan du jo prøve detta: <? // Det som skal søkes etter $rabbit = "en liten kanin hoppet seg en tur utenfor en foss"; /* Åpner opp fila */ $text = include("kanin.php"); /* Leser fila og bytter ut kanin med teksten */ $rabbit = str_replace("kanin",$text,$rabbit); // i tillfelle du ser noe ekstra ting nederst på documente bytt ut 1 med det du ser og fjern komentar slashene $rabbit = str_replace("1","",$rabbit); // Skriver ut resultat :D echo $rabbit; ?> Begge kodene virker på min maskin, og på php versjonen, bruk return og ikke echo
lefsaker Skrevet 28. september 2006 Forfatter Skrevet 28. september 2006 Planen er at folk skal kunne inkludere en side i sin, som ikke viser noen tekst. Men når de skriver \kanin en tilfeldig plass på siden, så kommer innholdet i kanin.php fram der de skreiv \kanin
Ernie Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 Outbuffer med callback er vel det du strengt tatt er ute etter. Ta en titt på ob_start()
lefsaker Skrevet 28. september 2006 Forfatter Skrevet 28. september 2006 Nå har jeg dette: <?php function callback($buffer) { // replace all the apples with oranges return (str_replace("\kanin", "Du er en kanin", $buffer)); } ob_start("callback"); ?> Og det funka helt perfekt. Men hvordan endrer jeg det til at den inkluderer kanin.php istedenfor å vise "Du er en kanin"?
Martin A. Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 include(kanin.php). return (str_replace("\kanin", include(kanin.php), $buffer));
lefsaker Skrevet 28. september 2006 Forfatter Skrevet 28. september 2006 Da kom det ikkeno... Kode: <?php function callback($buffer) { return (str_replace("\kanin", include (kanin.php) , $buffer)); } ob_start("callback"); ?> \kanin
Martin A. Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 $buffer er tom. <?php $buffer = "\kanin" function....... Skulle ta tro at denne vil gjøre det.
lefsaker Skrevet 28. september 2006 Forfatter Skrevet 28. september 2006 <?php function callback($buffer) { return (str_replace("\kanin", include (kanin.php) , $buffer = "\kanin")); } ob_start("callback"); ?> \kanin Funka ikke
Martin A. Skrevet 28. september 2006 Skrevet 28. september 2006 (endret) Du må jo for guds skyld ikke lese hva jeg prøver å fortelle deg. <?php $buffer = "\kanin"; function callback($buffer) { return (str_replace("\kanin", include ('kanin.php') , $buffer)); } ob_start(callback()); ?> Den fungerer udmerket. EDIT: No it didnt. Jeg forlater roret, skjønte ikke mye av dette her. Endret 28. september 2006 av M4rTiN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå