Gå til innhold

Har man egentlig bruk for skjermkort?


orjack

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet å lest en del før jeg skal bygge en htpc. Ser at det er flere HK som har integrerte skjermkort. Er ikke disse tilstrekkelig til å bruke i en htpc?

 

Det finnes en del kort som har HDMI har dette noe forseg?

Har ikke tenkt å bruke pcen til spilling.

 

 

Prøver å få ned kostnadene, kabinettet, med tilbehør) kommer jo opp i nærmere 9000 (mcubed hfx mini), hadde håpet å holde meg under 16000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke har behov for avansert akselerert 3d (som i grunn og bunn betyr spill), så fungerer integrert skjermkort helt fint.

 

Det eneste du bør være obs på er at avspilling av komprimerte formater ikke vil ha noen akselerasjon, og vil være 100% prosessorbasert. Dette er ikke noe problem med vanlig oppløsning DivX osv. men dersom du skal spille av HDTV-oppløsning materiale uten et skjermkort som hjelper med å dekode, så vil du trenge en MEGET sterk prosessor.

 

Skal du bruke denne maskinen til HD, så kan du kanskje vurdere å kjøpe den aller billigste modellen av siste generasjon skjermkort som støtter h263og VC1 osm er blandt de mest bruke codecene som brukes for HD-materiale.

 

Hvis du ikke skal se på HD, så holder et integrert skjermkort og en halvveis ok prosessor. 1,5Ghz og oppover bør være mer enn nok.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Istemmer. Min 3500+ @ 2,7FGhz og et 7800GS spiller fint x264-filmer i 720p og 1080i, men ligger mellom 60-80% cpu-bruk når jeg spiller dem av. 1080p går, men ligger oppunder 100% cpu-bruk. Noe særlig dårligere oppsett enn dette vil ikke fungere så veldig bra til HD.

Endret av Fidelio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...