Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Lesefeil på disken"! What to do?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Har nettop tatt på meg å reinstallere winxp på pcen til min søster. Tok backup av alt og satte igang. Når den var ferdig, slo dataen seg av og startet opp.

 

Men da, da kom det:

 

"Lesefeil på disken. Trykk CTRL+ALT+DEL for å starte på nytt." Startet på nytt men da kom det tilbake!  :nei: 

 

Hva skal jeg gjøre?

 

ps. er meget nervøs akkurat nå.  :whistle:

6950875[/snapback]

Hva slags disk har hun?

Lenke til kommentar
Det første jeg gjorde var å reinsterte windows xp sakte. Det funket ikke, så jeg prøve hurtig. Det heller funket ikke. Nå gjør jeg som dere sier, og instalerer den sakte/fulle. Den går jevnt og trutt bort over.

6951025[/snapback]

sitat:

I booted from the HP Operating System CD (XP SP1), ran chkdsk /r. Once that completed (it found 'one or more problems'), as Daniel suggested earlier, I did a fixmbr and a fixboot. I exited, rebooted, and it booted back up again, no problems.

 

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/19004/?o=40

Lenke til kommentar

Ved å bruke xp install cd ved boot..vil du få opp en meny..eller etterhvert..velg ettelleanna der så du får en blinkende markør..antaglig recovery..husker ikke helt.Har ikke hat tdet samma selv..

du kan med det samma hvis det andre ikke går..skrive ... sfc /scannow

Ha det helt klart for deg jeg anser meg ikke som ekspert.. :)

Lenke til kommentar
Ja, jeg har en recovery cd fra hp. Men så var det et uhell for 1 årsiden hvor pcen ble sendt til reprasjon og de formaterte den. uten norton og norton ghost.

 

Nå kommer det "missing ghost. noe" når jeg prøver å bruke de.

 

F8 når jeg booter funker ikke. Det kommer bare at det var lesefeil. Den starter ikke windows en gang!

6951591[/snapback]

HP recovery CD skal vel starte direkte fra CDen (og den ble vel ikke formatert?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...