Gå til innhold

pc ram -> skjerm kort ram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med spill på min laptop.

Pc'n er ok bortsett fra et rimelig svakt skjerm kort, et ati radeon x300 128mb. (se dxdiag for mer info)

Men jeg har 2gig ram på pc'n og jeg lurer på om jeg kan på noen måte bruke noe av dette som skjerm kort ram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en utbredt misforståelse at mengden RAM er avgjørende på ytelsen for skjermkort. 128 MB er sannsynligvis mer enn nok for skjermkortet ditt, da det uansett ikke vil være aktuelt å kjøre mye AA/AF i så høye oppløsninger at mengden DRAM blir en begrensning.

Selv om det du spør om hadde vært mulig, ville du ikke sett noen forbedring i ytelse selv om du puttet 10 GB RAM i skjermkortet ditt.

Problemet er nok heller at skjermkortet er for tregt.

Skrevet

:yucky:

Innlegget må bestå av minst 14 tegn. Dette skal være relevant tekst, ikke bare tegn eller UBB-kode for å fylle opp kvoten. Innlegg som bryter med denne regelen, vil bli slettet. Ved gjentatte overtramp vil advarsel bli utdelt.

Skrevet

Noen skjermkort støtter Turbo Cache. Tror ikke ditt gjør det. Uansett er dette en funksjon som lar skjermkortet ditt bruke RAM på systemet. Tror det er 10% eller noe, om det ikke kan styres.

Men jeg ser ikke på dette som noen vits da RAM-en på maskinen er mye tregere enn det skjermkort bruker. Men som hsiverts nevner er ditt skjermkort altfor tregt, mer minne vil ikke hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...