Gå til innhold

AMD Athlon 64 x2 - lagger i spill!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det problemet at spill (de fleste faktisk) lagger med min dual core amd cpu. Gjerne i spill som feks. SimCity 4, lagger det når jeg "drar" kameraet over verdenen. Når jeg stopper å dra, hakker det et skikkelig hakk.

Jeg har lest sticky tråen, og fått programmet til å kun kjøre på en core, men merket ingen forskjell. Har dobbeltsjekket at den kun kjører på en cpu.

Er det andre ting jeg kan gjøre for å fikse dette? Jeg er rimelig sikker på det er grunnet dual core oppsettet på cpu. FEAR har jeg installert, og det lagger ikke.

Det skal nevnes at jeg har widescreen skjerm, tror dere dette kan ha noe med saken å gjøre?

På forhånd takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg prøvde den (optimizern), men den førte bare til blåskjerm på min maskin :s Blåskjermen kom rett etter passordinnlogginga :s Brukte safetymode og sletta hele shiten... Hva kom dette av?

Endret av w3p
Skrevet

Har et nVidia 7800gtx fra XFX. Er en liten stund siden, men har sjekket dette før... Rimelig sikker på at det er x2 cpu men kan jo forsøke å oppdatere driverne igjen til gpu

Skrevet (endret)

Ta ein titt her du. Du må slå av eine cpu kjernen på enkelte spill. Ellers lagger det

:!: FreeMan var vist 10sec raskere en meg med å svare :!:

Endret av albions
Skrevet (endret)
Ta ein titt her  du. Du må slå av eine cpu kjernen på enkelte spill. Ellers lagger det

:!: FreeMan var vist 10sec raskere en meg med å svare  :!:

6943644[/snapback]

Om du leser min første post, så har jeg gjort det.

Jeg har lest sticky tråen, og fått programmet til å kun kjøre på en core, men merket ingen forskjell. Har dobbeltsjekket at den kun kjører på en cpu.

Skal prøve hotfixene nå =)

Endret av w3p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...