Gå til innhold

Den store tråden om : Zepto 6615WD


andylove

Anbefalte innlegg

EDIT:

Denne tråden ser det ut til at allerede er startet. Takker Rune_ for informasjon om dette :thumbup:

 

Jeg har selv ikke kjøpt denne maskinen ennå, og tråden var ment som et slags diskusjonsted for alle som ønsker seg en slik, har en slik, eller har formeninger og andre ytringsønsker rundt denne maskinen.

 

Takk for innspill, og om ønsket fra "samfunnet", så kan vel moderator enten flytte innholdet av tråden videre over på eksisterende tråd, eller slette den. Om den vil bygges på videre, så er det bare hyggelig for meg, og sikkert for andre!

 

Det er nå lagt til linker til tester av maskinen og et annet brukerforum (på engelsk).

 

 

Ser av forumet at tidligere modeller av Zepto har vært svært populære og er nok det fortsatt. I disse dager har Zepto kommet med en ny maskin som kan være meget interessant.

 

Grunnspesifikasjoner fra Zepto:

 

* Centrino™ NAPA teknologi

* Intel® 945PM / ICH7-M Chipset

* 15.4" WSXGA+ skjerm 1680x1050

* nVidia Geforce Go 7600 512MB grafikkort

* Intel® Pentium™ M Yonah 1.66~2.33 GHz

* DDRII dual channel (533/667) max 2048MB

* 4 x USB 2.0 porter, 1 x Firewire, 1 x VGA utgang

* Lyd inn- og utgang , 1 x TV-Out

* Innebygget 3i1 kortleser, Innebygget Bluetooth

* Intel® PRO/Wireless 3945 ABG trådløst nettverk

* 100/1000 Gigabit nettverk, 56K modem

* Vekt kun 2.7 kg, Dim:355(L)x262(B)x27-39(H)mm

 

Maskinen kan utstyres med Core Duo eller Core 2 Duo. Den kan også ustyres med minne fra enten Kingston eller OCZ. Ser at den blir levert med 533mhz minne som standard.

 

Minus er vel at maskinen ikke har DVI, ei heller på portreplikatoren som kan kjøpes ved siden av.

 

Brukererfaringer eller andre spørsmål kan jo følge denne tråden. Post gjerne resultater fra batterilevetid eller 3Dmark målinger.

 

 

Link til prisguide hos HW.no --> finn beste pris her!

 

EDIT: Prisguiden inneholder kun www.netshop.no som forhandler på denne maskinen. Men man kan altså kjøpe denne direkte fra www.zepto.no

 

Maskinen kan settes sammen hos Zepto også --> lag ditt eget oppsett her!

 

Tester:[/b]

Svensk :hmm: test av maskinen finnes her!

Eller en dansk test som du finner her!

 

Andre fora:

engelske Notebook Reviews

 

Takk til Rune_ for innspill ang feil og problemer med maskinen. Les her!

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT! Maskina heter Zepto Znote 6615WD og ikke DW

 

Nå satt jeg akuratt å tenkte jeg skulle lage en slik post som dette, men du var meg vist i forkjøpet.

 

Har nå hatt min Zepto 6615WD i litt over ett døgn. Må si meg fornøyd med maskinen så langt. Har ikke testet 3dmark eller batteri, men det skal ordnes. Min er utstyrt som følgende:

 

Intel Core 2 Duo T7200 2GHz FSB667 4MB CACHE BOXED Dual Core

2 stk. OCZ DDR2 SODIMM 1024MB PC-4200 533MHz. (4.4.4.8)

Hitachi 2,5" 100GB S-ATA 7200RPM Travelstar 7K100, 8MB cache

Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express 11-54MBPs 3945ABG

Zepto® Basic Pro Original Zepto notebook veske

 

:dribble:

 

Kan trygt si det er en real dekstop erstatter :D Mere kommer, må bare få begynnt å bruke den først :D:thumbup:

Lenke til kommentar

Den andre tråden er nå egentlig ikke startet som noe, "Den store" tråden, men heller en som hadde et enkelt spm. Bedre å lage en skikkelig tråd ut av denne da, hvor posten starter med Info angående maskina. Men er litt nyskjerrig til trådstarter. Har du egentlig en 6615WD selv, eller startet du kun tråden for å være den første som laget den? Syns nå du burde komme med spec på din setup, samt litt 3dmark poeng selv osv, samt skrive mere info og slik.

 

Har ihvertfal en link som lå i andre tråden her til de som har problemer med bluescreen osv eller grafikk problemer. http://www.daniweb.com/techtalkforums/post149014-5.html

 

Skal laste ned 3dmark nå å kjøre på maskina mi. Updates kommer. :D

Lenke til kommentar

Editerer litt mere jeg da: https://prisguiden.no/product.php?productId=45378 er riktig link til prisguiden. Du linket til 6515WD ;)

 

Uten å optimalisere noe som helst.

Startet opp maskina og kjørte 3dMark 06, skal kjøre 01SE, 03 og 05 også nå.

 

06: 1922 3DMarks

05: 3555 3DMarks

03: 8396 3DMarks

01: 20569 3DMarks !!! :dribble:

 

Vel, dette viser jo bare en ting, HEFTIG spill Laptop :D

Endret av Rune_
Lenke til kommentar
Hvilken CPU har du?

Har hørt et eller annet sted at core 2 duo ikke blir like varne som core duo. Er det noe i dette?

6940640[/snapback]

 

Har T7200 (2GHz)... tempen er ligger på 45 C når lasten er lav...

6941123[/snapback]

 

Det kan være så enkelt som at CPU og vifte har dårlig kobling, eller altfor mye kjølepasta. Også mulig at vifta har rukket å samle opp nok hybelkaniner til at den må støvsuges. Min teori er at CPU burde fått seg et nytt lag kjølepasta samt kontroll av koblingen til vifta.

Lenke til kommentar
Sjekker ikke netshop om pc-en fungerer slik som den skal før de sender den?

Ville de da ikke oppdaget om det var dårlig kobling eller feil mengde kjølepasta?  :hmm:

 

Er det foresten mulig å skifte kjølepasta selv, eller må man sende den inn da?

6941684[/snapback]

 

Nei, det er ikke noe feil på PC, kjølepasta, vifte e.l, tempen er helt fin den..., det ser jeg i bios, det merkes nesten ikke varme fra pc heller...Det er instillingene for vifta som må konfigureres. Noen som har en god konfigurasjon som fungerer bra ?

 

Det er ikke noe stort problem selvsagt da den ikke er så veldig sjenerende, men jeg er vant med min gamle dell 510m, der går viften så og si aldri (omtrent bare ved dvd ripping)

Endret av vidarv
Lenke til kommentar
Okei  :)

 

Har bestilt en slik selv. Får den i løpet av dagen, eller i morgen  :w00t: 

Gjerne si fra om du får skikkelig svar :)

6941835[/snapback]

 

Grattis, du blir garantert fornøyd... Knall PC til denne prisen... en slik spec har jeg ikke funnet i en bærbar til denne prisen...

6941912[/snapback]

 

Hehe, takk :)

Har letet en del på nettet, men heller ikke funnet noe til under 13k med lignende specs.

Lykke til med vifteinnstillingene

Lenke til kommentar

Har hatt min 6615 nå siden fredag, og er utrolig fornøyd. Skal prøve å få skrevet en brukertest av maskina etterhvert, da jeg mener den virkelig fortjener det :D

 

Har ikke problemer med at vifta går for ofte. Maskina er så godt som lydløs her den står på pulten, mens stasjonære står oppe på hylla å koser seg. Hmm, når du sier det legger jeg mere til det at nå startet faktisk vifta å kjøre, men det er jo bare så vidt den høres til tross for at den som du sier starter bare ved å skrive melding i tillegg til de småprogrammene som kjører i bakgrunnen. Plager ikke meg når den er så stille, men kunne godt stilt den til litt høyere temp da det egentlig ikke blåser varmt engang, men igjen vil det øke levetiden på maskina ved å holde den kjølig til de fleste tider. :D

 

Jeg er, og tror de fleste som kjøper seg en slik her maskin vil bli veldig fornøyd. Helt super maskin til prisen i forhold til ytelse. Og tastaturet skal de også ha for. Er sinnsykt fornøyd med hvordan tastaturet er laget. Passer min skriving perfekt. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...