Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

- Ny PC fryser etter Windows er instalert -


Anbefalte innlegg

Kjøpte jo MSI først, men da det ikke virket kjøpte meg kortet fra ASUS. Så for øyeblikket er det ASUS-kortet som er stappe i maskinen.

6920815[/snapback]

Sikkert et dumt spørsmål. Har du reinstallert windows etter at du byttet hovedkort?

6924921[/snapback]

 

Nei, det har jeg ikke. Er det nødvendig?

6925926[/snapback]

Du spøker nå. :)

6926045[/snapback]

Hehe, prøve det kanskje :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke instalert windows på nytt. Men jeg tenkte jeg skulle, men jeg glemte å trykke "del", slik at jeg kom inn på setupen. Da startet PCen på vanlig måte, den fant masse ny maskinvare, og "spurte" om å instalere. Jeg puttet i driverne for hovedkort og den begynte å instalere filene. Deretter instalerte jeg drivere for skjermkort. Satt inn cd'en og den autokjørte. Men litt ut i instalasjonen dryser PCen seg. Hva skal jeg da gjøre?

 

Jeg har ikke fått flashet BIOS, da jeg ikke skjønenr hva man skal gjøre. Har lest mye om det, men ikke klart det enda!

 

For øyeblikket er det altså ASUS-hovedkortet som er i bruk, og PCen er ikke reformatert(instalert windows på nytt) etter at jeg har byttet fra MSI-hovedkortet.

 

Jeg har lastet ned det jeg tror er riktig BIOS update:

http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-no

Versjon:0603

 

Pakket ut filene, og brent på CD. Deretter skjønner jeg ikke hva jeg skal gjøre.

 

Noen hjelp?

 

Takk!:)

Lenke til kommentar
Er ferdig med reformateringen om en drøy halvtime. Kan noe guide meg igjennom de neste stegene da?

 

Lov til å prøve seg..

6928434[/snapback]

Etter installen av windows,installerer du chipsettdriverne som er på cd du fikk med HK.

Så grafikk kortet driveren som er på cden som fulgte med grafikk kortet.

Etter dette windows update.Tilslutt antivirus program

Lenke til kommentar

Umulig å installere noe etter instalasjon av windows, fordi maskinen henger seg opp. Har flasha Bios. Men den nyeste updaten var allerede der fra før, så logisk nok gjorde ikke det den største forskjellen. FOr øyeblikket kjører memtesten.

 

Hvis ikke den viser feil, har jeg ingen arme råd. Tauet neste! :no:

Lenke til kommentar
Umulig å installere noe etter instalasjon av windows, fordi maskinen henger seg opp. Har flasha Bios. Men den nyeste updaten var allerede der fra før, så logisk nok gjorde ikke det den største forskjellen. FOr øyeblikket kjører memtesten.

 

Hvis ikke den viser feil, har jeg ingen arme råd. Tauet neste! :no:

6930969[/snapback]

Sjekk enhetsbehandlinga.Se etter konflikter.

Høyreklikk på my computer-hardware-device manager

Du kan også her innstallere driver.

Lenke til kommentar

Mission Impossible er løst. I og med at jeg tilfeldigvis glemte å bestille nytt cd-rom, benyttet jeg meg av et eldre cd-rom fra en annen maskin. Tenkte at det umulig kunne ha noe med saken å gjøre, men byttet allikevel til et nyere i visshetene om at det faktisk kunne ha en betydning. Resultet ble at det gikk an å installere fra cd-rommen, og alt fungerer ypperlig.

 

 

Takk for hjelp til alle som har gitt sitt bidrag!

Endret av Rottor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...