Gå til innhold

Hvor bra er Netcoms KontaktSynk ?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd KontaktSynk fra Netcom?

Blir kontaktene identisk når man kopierer dem tilbake igjen? Dvs riktig nr på privat/jobb osv?

Har tidligere prøvd å synkronisere med Outlook, men da ble det så mye feil at det ikke var bryet verdt. Nesten samtlige nr hadde feil med "+47", og på noen var etternavn og fornavn byttet om.

Skal ha min K800i på serive snart og trenger en pålitetlig backup av kontaktene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har prøvd KontaktSynk fra Netcom?

Blir kontaktene identisk når man kopierer dem tilbake igjen? Dvs riktig nr på privat/jobb osv?

Har tidligere prøvd å synkronisere med Outlook, men da ble det så mye feil at det ikke var bryet verdt.  Nesten samtlige nr hadde feil med "+47", og på noen var etternavn og fornavn byttet om.

Skal ha min K800i på serive snart og trenger en pålitetlig backup av kontaktene.

6916707[/snapback]

Ja, tror det skal fungere topp.

 

Men, en graits løsning kan være MyPhoneExplorer.

 

Her blir alt helt eksakt likt som det var før servicen.

 

Har ikke prøvd KontaktSynk fra Netcom personlig.

Lenke til kommentar
Testet igjen nå for ordens skyld. Den tar med både SIM- og internminne-kontakter med all informasjon fra både Nokia N73, SonyEricsson K800 og W800. Det var de telefonene jeg hadde for hånden og kunne teste med :-)

 

-snubbel

6917721[/snapback]

 

Hvordan fikk du lagt inn innstillingene for kontaktsynk på k800?

Lenke til kommentar
Testet igjen nå for ordens skyld. Den tar med både SIM- og internminne-kontakter med all informasjon fra både Nokia N73, SonyEricsson K800 og W800. Det var de telefonene jeg hadde for hånden og kunne teste med :-)

 

-snubbel

6917721[/snapback]

Flott :) Da kan jeg trygt levere telefonen på service. Flere og flere feil dukker opp på den nå. Elendig batteri, mister forbindelsen, skrur seg av, knappene går i stykker, joysticken begynner alt å bli dårlig...
Lenke til kommentar

Snubbel kunne du gitt ut informasjon om hvordan du fikk kontaktsync til å fungere med SE K800i?

 

NetCom har ikke innstillinger for dette og kundeservice sier at det ikke går på en K800i pga. javaproblematikk.

 

Men hvis du har innstillinger/tips som fungerer hadde dette vært supert da dette er noe jeg har savnet.

Lenke til kommentar
Freebie... Tar også kalender og notater :) Koster bare datatrafikK!

 

Edit:

@Snubbel: Har du testet N73? Støtter den SyncML?

6917763[/snapback]

 

Jepp, N73 støtter SyncML. Bruker både gsmsync.net og Kontaktsynk. Fordelen med Kontaktsynk er at man da kan sende SMS fra http://minside.netcom.no/ helt gratis til kontaktene uten å måtte legge inn én og én kontakt.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Snubbel kunne du gitt ut informasjon om hvordan du fikk kontaktsync til å fungere med SE K800i?

 

NetCom har ikke innstillinger for dette og kundeservice sier at det ikke går på en K800i pga. javaproblematikk.

 

Men hvis du har innstillinger/tips som fungerer hadde dette vært supert da dette er noe jeg har savnet.

6918215[/snapback]

 

Jeg brukte innstillingene for K750. Kontaktsynk bruker ikke Java i det hele tatt, det er bare en standard SyncML-profil som sendes til telefonen.

 

Edit: Lastet ned K750-innstillinger til K800'en til min bedre halvdel, der fikk jeg feilmelding da jeg prøvde å synkronisere. Kan være at OTA-gjengen har endret på innstillingsprofilen de sender. Skal undersøke nærmere på mandag.

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Snubbel kunne du gitt ut informasjon om hvordan du fikk kontaktsync til å fungere med SE K800i?

 

NetCom har ikke innstillinger for dette og kundeservice sier at det ikke går på en K800i pga. javaproblematikk.

 

Men hvis du har innstillinger/tips som fungerer hadde dette vært supert da dette er noe jeg har savnet.

6918215[/snapback]

 

Jeg brukte innstillingene for K750. Kontaktsynk bruker ikke Java i det hele tatt, det er bare en standard SyncML-profil som sendes til telefonen.

 

Edit: Lastet ned K750-innstillinger til K800'en til min bedre halvdel, der fikk jeg feilmelding da jeg prøvde å synkronisere. Kan være at OTA-gjengen har endret på innstillingsprofilen de sender. Skal undersøke nærmere på mandag.

 

-snubbel

6919321[/snapback]

 

Det var dette jeg også reagerte på, men det var visstnok noe java på serveren mente han.

 

Uansett så er jo du levende bevis på at det burde fungere he he.

 

tissedam: Bruker macosx og isync og fungerer gull her, men med kontaktsync får du opp navnene på minside også.

 

Så slipper man å være avhengig av en pc hele tiden, altså det vil si min bærbare.

 

Savner en sms minside plugin til netcom for macosx, men har jo nesten samme funksjon i adresseboken. Bare at jeg ikke får utnyttet de 25 gratis sms pr. mnd.

Lenke til kommentar

tissedam: Du har absolutt et poeng, men for den jevne bruker er det mye enklere å benytte Kontaktsynk eller tilsvarende. At det koster 4 kr per synkronisering er ikke akkurat noen formue og for de fleste vil dette være en tjeneste som benyttes kun når man bytter telefon... som igjen er ca 1 gang i året for de fleste NetCom-kunder.

 

KVTL: Det jobbes visstnok med et program tilsvarende PC-SMS som skal kunne brukes på Mac... tror det ikke helt før jeg ser det, men gleder meg til den dagen jeg kan sende SMS fra mitt eget nummer via en Widget på MacBook'en min :-)

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...