elf_man Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 (endret) Hver gang jeg starter spillet, får jeg beskjed om at skjermkortet er detektert, og at instillinger er satt til ultra high. Flott tenker jeg, starter spillet, og kommer til en skjerm i 640x480 med alle detaljer satt mer eller mindre til bånn. Ok, tenker jeg, så jeg setter alt til high i spillet, og restarter. Men neida, akkurat samme resultat. Jeg har reinstallert spillet, tømt registeret for alt som har bed Bethesda eller Oblivion å gjøre, jeg har lastet ned andre oblivion.ini fra nettet, jeg har laget min egen. Spillet nekter å lese konfigurasjon. Fantastisk..... Edit: jeg merket akkurat noe annet, hvis jeg starter launcher, og går på options, så får jeg forskjellig resultat HVER gang jeg trykker på Ultra High (forskjellig kombinasjoner med valg). Er dette spillet virkelig så sært? Jeg har ingen slike problemer med noen andre spill jeg har installer (WoW, alle Valve spill, BF2, FarCry, QuakeIV, F.E.A.R., bla bla bla). Edit2: Ser ut som om spillinstillinger blir "husket" men ikke lyd/bilde. Suuuuur nedtur... Edit3: Og som et lite bevis på at den faktisk ikke vil lese min oblivion.ini, SOblivionIntro= står nå i fila, men fortsatt får jeg oppstartsfilmen. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan dette kan skje, da jeg har slettet oblivion_default.ini... Btw, så funker SMainMenuMovie= . Med den får jeg ikke noe animert bakgrunnskart på hovedmeny. Edit4: Da har jeg fått oppløsning og det meste til å fungere, men de første seks valg på video settings nullstiller seg hele tiden (div fade valg), og introfilmen spilles fortsatt (og et par andre småting). Da har jeg funnet ut hva som er feil; det er gærne kommandoer i oblivion.ini. Hvordan dette har skjedde aner jeg ikke, men etter å ha byttet ut SOblivionIntro= med SIntroSequence= så hopper den over introfilmen. Da trenger jeg egentlig bare å finne rett "kommando" for de fire "fades" på videomenyen i spillet så kan jeg endelig starte. De fire er tree, item, actor, object. Endret 22. september 2006 av elf_man
elf_man Skrevet 22. september 2006 Forfatter Skrevet 22. september 2006 Ingen som kan hjelpe? Jeg nekter å spille spillet før jeg kan konfigurere det slik jeg vil ha det :/
Gunnar B Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Vet ikke om det hjelper med nyeste patchen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå