Gå til innhold

Hvordan skifte skrift øvsers i kolonnene i Excel?

cmi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig, beklager.

Det du ser der er celleadressene. Du kan velge å ikke vise disse under meny verktøy - alternativer, og så skrive noen greier på grå bunn i rad 1, men du kan ikke bruke det som celleadresser.

Beste hilsen Harald

Skrevet

ok, synd, tenkte jeg skulle bytte ut A1,B1 etc etc med det jeg vil skal stå øverst. Ingen smarte måter og få skrivd "overskrift" til kolonnene??

Skrevet

Kan du ikke bare flytte alt en plass ned og skrive overskrift i øverste rad? Håper jeg ikke misforsto hva du skulle nå, men så bare for meg

A: HEI

B: PÅ

C: DEG

..... Og da kan du lett bare klippe ut alt og lime inn ett eller to hakk lenger ned

A: "overskrift"

B: HEI

C: PÅ

D: DEG

Skal gå bra for formler og, da de skjønner hva som skjer. Men ta backup for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Det der skjønte jeg ikke stort av... mener du skrive det utenfor der set står: 1, som første rad rett under: A1,B1 etc?

Skrevet

Stå i A1. Skriv HEI (eller noe enda nyttigere).

Gå til B1. Skriv PÅ (eller noe enda nyttigere).

Gå til C1. Skriv DEG (eller noe enda nyttigere).

Fortsett så langt du trenger mot høyre. Det er 256 kolonner totalt.

Merk hele raden (ved å klikke på tallet 1 til venstre). Formater med fet sentrert skrift på grå bunn.

Gå til celle A2. Velg meny Vindu - Frys. Nå står rad 1 permanent øverst.

Gå meny Verktøy - ALternativer, der velger du vekk "rad- og kolonneoverskrifter" - visningsalternativene. OK. Nå er A, B, C, 1, 2, 3 borte vekk.

HTH. Beste hilsen Harald

Skrevet
Gå til celle A2. Velg meny Vindu - Frys. Nå står rad 1 permanent øverst.

6915775[/snapback]

Hvilket smart hode var det som fant på å sette A2 til 'frys' når det faktisk er rad 1 som skal fryses? :huh:
Skrevet
Hvilket smart hode var det som fant på å sette A2 til 'frys' når det faktisk er rad 1 som skal fryses? :huh:

Si det du. Men tommelregelen er: Gå til den første cella som skal kunne bevege seg, og Frys.

Personlig har jeg mer usnakket med han som fant opp at folk må Ctrl ALt Delete hver oppstart operativsystemet skal arbeide. Han (definitivt en mann) har solgt utallige Mac'er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...