Gå til innhold

To strømforsyninger på en PC.


Anbefalte innlegg

Har et Gainward 7900gt 512mb skjermkort, og kan godt hende jeg får et til billig, så jeg kan kjøre SLI. Er redd ikke PSUen klarer det (RaidMax RX-630), siden jeg har ganske mye annet stæsj i pcen (bl.a. 7 harddisker, tvkort og lydkort - og en ikke strømsparende versjon av X2 3800+). Maskina jeg sitter på nå kommer til å "skrotes" snart, og jeg har da en 350w PSU ledig. Går det an å mekke slik at 350w-en plasseres oppå kabinettet eller noe, og ved hjelp av et hull kan forsyne harddiskene med strøm?

 

Det som kan skje i et sånt system er jo at en psu ryker. Kan harddisker ta skade hvis spenningen står på mens de ikke får noe respons fra hovedkortet? (hypotetisk situasjon som kan skje hvis 630w ryker, siden den forsyner hovedkortet med strøm vil vel pcen skru seg av).

 

Edit: Vet det står XFX 7900gt 470M i signaturen, men det kortet er sendt inn pga. spenningsregulatorfeil. Oppdaterer siggen når det nye HKet kommer:p

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd og overklokke min vanlige XP 3500+ AM2 prosessord på et K9N Ultra hovedkort. Men har ikke greid det. Starter ikke opp når han kommer opp på et viss level. Nytter lite og øke volten på CPU`en. Så jeg tenkte kanskje min 400watts Chieftec ikke greide det på et rart vis (fulgte med kabbise).

 

Prøvde da med en liggende 350 watts PSU og koble den til bare cpu. Men måtte gi tapt da dette heller ikke virket.

 

Greide og knø slik med skriveborde at den tyvkoblete strømmforsyningen slo seg av. Hadde bare en liten metallbit mellom noen plugger. (måtte åpne PSU for og finne ut hvordan jeg skulle koble PSU slik at den virket uten HK. Bare gikk logisk på noen tynne ledninger).

 

PASS PÅ AT KOBLINGEN BlIR STABIL. Kanskje du kan ødelegger hardiskene viss de mister strøm, men det er sikkert noe magnet eller noe som tar hodet til låsing eller no. eller liten backup kondensator som gir nok strøm til sikring av harddisk.

Lenke til kommentar
Har prøvd og overklokke min vanlige XP 3500+ AM2 prosessord på et K9N Ultra hovedkort. Men har ikke greid det. Starter ikke opp når han kommer opp på et viss level. Nytter lite og øke volten på CPU`en. Så jeg tenkte kanskje min 400watts Chieftec ikke greide det på et rart vis (fulgte med kabbise).

 

Prøvde da med en liggende 350 watts PSU og koble den til bare cpu. Men måtte gi tapt da dette heller ikke virket.

 

Greide og knø slik med skriveborde at den tyvkoblete strømmforsyningen slo seg av. Hadde bare en liten metallbit mellom noen plugger. (måtte åpne PSU for og finne ut hvordan jeg skulle koble PSU slik at den virket uten HK. Bare gikk logisk på noen tynne ledninger).

 

PASS PÅ AT KOBLINGEN BlIR STABIL. Kanskje du kan ødelegger hardiskene viss de mister strøm, men det er sikkert noe magnet eller noe som tar hodet til låsing eller no. eller liten backup kondensator som gir nok strøm til sikring av harddisk.

6925712[/snapback]

 

Hvis jeg har forstått hvordan dette gjøres må jeg vel bare tvinne de to ledningene GODT sammen, og kanskje feste dem med et eller annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...