Gå til innhold

Forskjell mellom XP og XP?


Leo_

Anbefalte innlegg

Studentlisensen ER PRO, og hele poenget med dette er at lærere, elever osv. skal ha mulighet til å kjøpe og bruke samme software som finnes i skolene.

 

Ellers stemmer det at du må sende inn bevis på at du oppfyller kravene til å bruke studentlisensen etter at du har kjøpt den, nødvendige papirer ligger i pakken.

Du kan også gjøre dette online eller pr. faks for å spare tid, om jeg ikke husker helt feil.

 

For øvrig lar det seg alltids gjøre å innstalere programmet før man får riktig nøkkel, så kan man heller endre til den riktige når man får den. Hvordan får du finne ut selv.. ;o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte WinXpPro student versjon(oppgradering) av en kjent nettbutikk, jeg trengte ikke å opplyse om at jeg var student hverken før eller etter at jeg mottok OS`et i posten.

Og nei du kan ikke kjøre clean install på en tom harddisk uten at du må sette inn en annen OS-cd(trengs i ca. 2 sek.), men hvis du har ett OS installert fra før kan du boote fra XP cd`n, formatere og kjøre clean install uten at du trenger å sette inn noen cd med ett annet OS.

 

[ Denne Melding var redigert av: bel på 2002-11-02 14:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 01:46, skrev [email protected]:

Hørtes dømrade tungvint ut. Sette i annen OS-CD sier du... Kan du spesifisere hvordan dette gjøres?


 

MS Windows XP Studentversjon er en oppgraderingsversjon.

Det kreves dermed at du har en tidligere versjon av Windows. Det inkluderer Windows 95, 98, ME, NT og 2000 så vidt jeg vet. Du må sette inn en CD som bevis på at du har lisens på det tidligere OS-et.

Lenke til kommentar

Etter at XP CD er lest ei stund og det ikkje finnes annet OS (95 , 98 , NT, 2000...) på disken blir en bedt om å sette inn CD for et av disse. Etter at CD er sjekket blir en bedt om å sette inn XP for instalering. Gjorde dette lørdag for å få ei rein instalering for å legge SP1 inn samtidig, har en 98 disk fra 98 da hele Win. ble levert sammen med nye maskiner IKKJE dagens løsning med "rescue-løsninger".

Mulig det er slik at Student utgava er ei oppgradering, fekk mi i januar.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 16:30, skrev [email protected]:

Takker så mye for gode svar... Bare et spørsmål til...

Settes det noen spesielle krav til den andre OS-plata man må ha? :wink:


 

Må være nyere enn win95. Tror ikke språk har noe å si hvis du tar en clean install.

 

Har selv studentversjon og den er PRO, ingen forskjell fra andre WinXP PRO oppgraderinger.

 

Ellers:

Når du har kjøpt studentversjonen er den din for alltid, også etter du har sluttet å studere. Sendte selv mail til Microsoft norge for å få svar på en del spørsmål før jeg bestilte. Bestilte fra webshop og har ikke måttet bevise at jeg er student noen gang. Produktnøkkelen følger med, men jeg fikk ingen registreringspapirer som jeg måtte sende inn. Måtte bare aktivere windows via internett etter install, så var alt ok.

Lenke til kommentar

Mener at den eneste forskjellen mellom vanlig XP og student-xp er prisen.. og den forskjellen er ikke akkurat liten!

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å finne Win XP Pro student til salgs noen steder, kun som oppgradering! Er det noen som kan hjelpe meg der?

 

MrEH..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


Den 2002-10-31 10:09, skrev Robkvi:

Er usikker da jeg bare har prøvd PRO versjonen.


Men det er jo skikkelige forskjeller i pris, så det er sikkert gode forskjeller i funksjoner også tipper jeg.


 

Hvorfor svarer du da? Mannen blir jo bare mer usikker etter ditt "hjlepende" svar. Har men ikkje noe klokt å si, er det like greit å holde munn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...