Gå til innhold

vista og s-ata i innstallering?


emmet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg la inn 64bit RC1 versjonen av vista her om dagen. På mitt Asus KV8-MAX3 hovedkort så er det to SATA kontrollere onboard. Jeg har ikke greid å finne 64bit drivere til den kontrolleren, men dvden inneholdt drivere til den andre. Men poenget er at du kan bruke en minnepenn som amphion sier, eller du kan bruke et minnekort (som blir det samme) om du har en minnekortleser i pc'en din.

 

men altså, det kan være at driverene ligger inne, men det er ikke helt sikkert. VIA drivere ligger iallefall inne, men ikke Sil3112 og Sil3114. :-(

Lenke til kommentar
har vista støtte for s-ata-disker? eller må man bruke F6-opplegget med diskett som på xp?

hvis noen har noen gode forslag til hvordan man kan klemme inn s-ata-driverne i iso'et på dvd'en hadde det vært topp.. floppydriven min har tatt kvelden.. :p

6908055[/snapback]

Windows XP har jo også støtte for dette.

Men på eldre eller "dårligere" hovedkort med f.eks 2 Sata innganger, så kan det i mange tilfeller bli nødvendig med å¨laste inn drivere ifra Diskett.

F.eks Asus A8N har Sata driverne som "standard", altså er alt satt opp slik at du skal bruke Sata harddisker. Dette kan jeg se at mange eldre og dårlgiere hovedkort ikke har, og de krever som regel også egen installering.

:roll:

 

Skyll på hovedkortet ikke windows. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...