Gå til innhold

Trenger en god kjøler til P4.


Jovi60

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...CULED&mcat=c173

 

Denne funker veldig bra, har testet den i sammenheng med en P4 3.0Ghz Prescott (ogs å kjent som varmeovn) og den vide ribba gjør at varmen sprer seg utover og fort lar seg bli kjølt ned av viften. Led kan fjernes for den som ikke liker lys.  :)

6922061[/snapback]

 

Noen eks på temp du hadde i idle og load?

Har som nevnt tidligere en Zalman CNPS7000B-Cu, og synes ikke den yter noe bra....med vifta på hysterisk har jeg en idle-temp på 49 grader...kabinettet er et CM Stacker med 3stk 120mm og 2stk 80mm vifter i.....

Endret av Jovi60
Lenke til kommentar

Har 2 maskiner, en AMD 3200+ med Scythe Ninja og en P4 med Zalman CNPS 9500, Anbefaler begge.

 

Begge to er enkle å montere, Ninjaen hjelper mer med luftflyt fordi du kan sette viften hvor du vil på den. begge maskinene holder seg kjølig med viften på low.

P4 3.2 Prescott med CNPS 9500 ~ 38Grader

AMD 3200+ Med Schyte Ninja ~ 35Grader

 

Begge er målt i samme rom.

Lenke til kommentar
termalright har jeg med paps vifte. sammen med arctic silver kjølepasta er den svært god.. xp3000+ går på 30 idle

6913669[/snapback]

 

Scythe Infinity Infinity :dribble:

6920915[/snapback]

 

skal du ha noe gådt så finn "Noctua NH-U12" i prisguiden. (orker ikke slenge opp link :D) den har vunnet utallige tester, og er til og med bedre enn visse vankjølingsløsninger, og den er sikrere enn vann. men litt dyr da, men den kjøler ca. 10-20 grader BEDRE enn schythe Ninja. Har ikke erfaringer med infinity. Thermalgirht skal visstnok også være god, og jeg ivlle gått for thermalright, hvis det er plassproblemer i høyden. Husk at d må kjøpe vifter utenom på Noctuaen da ;)

Lenke til kommentar
hva med denne  her?

link

6945295[/snapback]

 

Leste den testen...tror kanskje jeg går for Coolink U8-120-1600.....er jo stor og tung, men dog ikke tyngre enn den jeg har i nå. Plass i kabinettet har jeg også, da jeg har et CM Stacker. Spørs bare hvordan plassen på hovedkortet er, med tanke på bla. nordbrua..Men har absolutt lyst å prøve Coolink.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...