Gå til innhold

gjenbruk av LCD-skjerm fra bærbar pc


Anbefalte innlegg

Jeg har en eldgammel bærbar "Compaq LTE Lite/25c" skal fungere men batt er dødt.

 

så jeg lurt på om det var mulig å bruke skjermen, ser mange som har montert LCD skjermer på kabinettene sine som viser temp/musikk etc..

 

Skjermen er en "Sharp LR94704"(LQ9D011)

 

søkte etter den med google: http://www.computerpartsgalore.com/special-misc.htm

regner med at det er en veldig gammel side:P

 

skal legge opp noen bilder snart..er det noe viktige detaljer jeg må ta bilde av eller skrive ned her?

 

håper det er mulig å få koblet denne opp mot LPT porten på PC'n min

Endret av NeMoX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får laget/kjøpt en batterieliminator, kan du demontere og feste skjermen i kabinettet. Resten av den bærbare Pcen må da festes inni, på baksiden av skjermen. Så kan du styre den bærbare fra PCen, enten med remote desktop (nettverkskabel) eller et terminalprogram eller lignende.

 

Det finnes sett/overganger for å koble den Lcden til VGa-porten, men det koster sannsynligs over 200 dollar.

Lenke til kommentar

Uten at jeg er noen ekspert på skjermer må jeg si meg enig i hårek. En vanlig skjerm kan ikke bare kobles til LPT porten helt uten videre.

 

Om du har et gammelt pci skjermkort eller to utganger på det du bruker nå kan du jo få en skjerm som kan vise litt mer heftig grafikk enn om du bruker LPT porten, men det kommer jo til å kreve litt mer ressurser av pcn din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...