Gå til innhold

Er dette ett greit opplegg?


Anbefalte innlegg

Skal oppgradere dataen, siden det begynner å bli en stund siden:)

Mener jeg har satt opp ett greit oppleg, men er åpen for noen tips om hva DU ville ha gjort anderledes:)

 

Her kommer det:

 

AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939, 512KB

 

Gigabyte GA-K8N-SLI ,nForce4 SLI, ATX, Socket-939, SATAII, GbLAN, PCI-Ex16

 

Gainward GeForce 7900GT 256MB,1,4ns DDR3 ,PCI-Express, "BP7900GT-256-GS-TV-DD

 

Apevia 550W Chameleon Alu, Blå/Grønn/Rød LED, 2xSATA, PCI-E, ATX/EPS, 20/24pin

 

Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2 16MB 7200RPM + Seagate 250GB USB2.0

 

Ram og alt annet har jeg:)

 

Ca pris, 7000Kr

 

Så, noe som burde vært endret?

Endret av _-MeXuS-_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt ut hk og cpu med AM2 socket i stede. Mer fremtidsrettet.

 

6904699[/snapback]

 

Tenkt tanken ja, men da er vi fort oppi 9000+

Ellers takk for meget bra svar:)

6905169[/snapback]

Om du sparer inn litt som jeg nevnte, så kan du nok gå for AM2.

6905449[/snapback]

 

Ehh, til helvete med budsjettet (ligger bare 2K over), lest litt på forumet, og rundt forbi, og kommet frem til at det blir AM2 og AMD Athlon 64 X2 4200+ og Ati X1900XT (kun fordi det tar 2 pci plasser, noe som er kult :D )

Dobbeltkjerne er fremtiden, så for å leve seg inn i en 50-talls reklame "the future is now" går jeg for det :)

Dere skulle vært selgere hele gjengen :roll: eller kanskje dere er det :hmm:

Uansett takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Har du vurdert conroe?

6905971[/snapback]

 

Tanken på å switche over til Intel har vært fristende noen ganger, men det blir nok ikke denne gangen heller, føler meg bare litt sikker på AMD.

 

Selv om Conroe kjernen er veldig overklokkings vennlig.

Men, kjenner jeg meg selv igjen, blir det sikkert bare enda flere penger til et satans kjølesystem, vist jeg først begynner å klokke.

Mer penger til ting dama ikke forstår seg på = surere dame, og siden hun fremdeles er litt små irritert på at jeg kjøpte gave fra meg til henne, som var til meg (vist dere skjønner) legger vi den saken død:)

Lenke til kommentar
Har du vurdert conroe?

6905971[/snapback]

 

Tanken på å switche over til Intel har vært fristende noen ganger, men det blir nok ikke denne gangen heller, føler meg bare litt sikker på AMD.

 

Selv om Conroe kjernen er veldig overklokkings vennlig.

Men, kjenner jeg meg selv igjen, blir det sikkert bare enda flere penger til et satans kjølesystem, vist jeg først begynner å klokke.

Mer penger til ting dama ikke forstår seg på = surere dame, og siden hun fremdeles er litt små irritert på at jeg kjøpte gave fra meg til henne, som var til meg (vist dere skjønner) legger vi den saken død:)

6906032[/snapback]

 

 

Tøffel! :D

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...