Gå til innhold

høyttaler byggesett/ elementer?


Anbefalte innlegg

Hei jeg leter etter noen gode høytalere i byggesett slik at jeg kan bygge dem selv(hørt det blir litt billigere). Trenger egentlig ikke kassene så mye som høyttaler elementene. Noen som vet hvor man får dette BRA og BILLIG? Leter også etter en god bass, men det er kanskje vanskligere.

Fra 100W og oppover!

 

Takk for hjelpen.

Endret av vinduspusser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei;

Er overbevist om at du finner det du søker hos Eltek, som du har fått tips om tidligere her å siden.

Sjekk nettsidene, og ring til Eivind eller noen av de andre der.

Du får den hjelpa du trenger, og ikke vær redd for å spørre om noe du kanskje synes er dumt...

 

Lykke til med selvbygg

Lenke til kommentar
Hei;

Er overbevist om at du finner det du søker hos Eltek, som du har fått tips om tidligere her å siden.

Sjekk nettsidene, og ring til Eivind eller noen av de andre der.

Du får den hjelpa du trenger, og ikke vær redd for å spørre om noe du kanskje synes er dumt...

 

Lykke til med selvbygg

6966686[/snapback]

 

 

Har brukt Eltek i flere år og har kun gode erfaringer.

 

De har kunnskap og meget god kvalitet på byggesettene sine.

 

De kan også hjelpe deg med egendesignede høyttalere hvis de skulle være ønskelig. F. eks finne elementer og delefilter til høyttalere som du vil tegne selv.

 

Mvh

Otte

Lenke til kommentar
Eltek seconded. bruk www.kbapps.com for å regne ut kabinetter, hent deg no hobbyplank på en trevareforetning (kjøpte 20x100x1.8cm hobbyplater som jeg snekra sammen) og ta deg litt flid i å planlegge før du mekker. Deretter er det bare å tute og kjøre. :)

6966853[/snapback]

 

 

Skulle ikke forundre meg om du fikk litt rar resonans i de kabinettene.

 

Siste jeg bygde brukte jeg 22mm mdf, kledd med 30mm bjørk + en del avstivninger inne i kabinettet.

Lenke til kommentar

En liten bemerkning. Med mindre du kjøper litt større løsninger vil det være den helt store økonomiske gevinsten i forhold til tiden det tar å bygge (og utseende blir jo aldri helt det samme, med mindre du er over middels nevenyttig). Dette betyr jo ikke at det ikke er gøy å sette sammen en høyttaler på egenhånd, men om du hadde jobbet på McDonalds den samme tiden, så hadde du nok kunne gå i en butikk og kjøpe en tilsvarende høyttaler.

 

Når det er sagt er alt jeg har hørt av ting fra Eltek pene saker, det er ingen ting å utsette på høyttaler. Som nevnt, skal du bygge selv er det Eltek du går til.

 

MDF er å foretrekke, kraftigere materiale (anbefaler klut/maske foran munnen under utskjæringen av delene, det kommer mye kjipt støv).

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...