Gå til innhold

Første case-mod ! Hjelp !


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

 

Etter å ha sett Case-Mod (arbeidslogg) konkuransen, fikk jeg inderlig lyst til å prøve meg på litt case-modding selv. Akkuratt nå har jeg kabinettet Lian Li PC-65, men er litt skeptisk til å begynne å tukle for mye med det. Skal ikke gjøre stort (til å begynne med), bortsett fra å legge inn no egen design(har en fyr som kan hjelpe meg med det, men tar gjerne imor råd :) ) på det og legge in noen vifter med aqua blått lys, men kunne gjerne trenge litt "nybegynner" råd :tease: .

 

Så spørsmålet er, bør jeg prøve meg på å modde kabinettet jeg har nå, eller er det noen som kunne linke meg et billig ikke pre-modda kabinett som jeg kan leke meg litt med. Alle ideer, tips og erfaringer tas imot med glede :w00t:

 

Rakash :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen  :)

 

Etter å ha sett Case-Mod (arbeidslogg) konkuransen, fikk jeg inderlig lyst til å prøve meg på litt case-modding selv. Akkuratt nå har jeg kabinettet Lian Li PC-65, men er litt skeptisk til å begynne å tukle for mye med det. Skal ikke gjøre stort (til å begynne med), bortsett fra å legge inn no egen design(har en fyr som kan hjelpe meg med det, men tar gjerne imor råd :) ) på det og legge in noen vifter med aqua blått lys, men kunne gjerne trenge litt "nybegynner" råd  :tease: .

 

Så spørsmålet er, bør jeg prøve meg på å modde kabinettet jeg har nå, eller er det noen som kunne linke meg et billig ikke pre-modda kabinett som jeg kan leke meg litt med.  Alle ideer, tips og erfaringer tas imot med glede  :w00t:

 

Rakash  :thumbup:

6897322[/snapback]

Du kan kjøpe et av mine gamle kabinett :p Helt greie å modde de :p

Ikke tukle med Lian Li ivertfall! :p

Lenke til kommentar
Du kan kjøpe et av mine gamle kabinett :p Helt greie å modde de :p

Ikke tukle med Lian Li ivertfall! :p

6897377[/snapback]

Er du helt borte vekk? LL ser jo så si perfekt ut originalt, blir jo enda fetere hvis du modder det ;)

 

Så til trådstarter, Gå for et LL kabinett du. Så slipper du så mye jobb, det er fordelen med LL kabinettene. Kan bli veldig mye jobb hvis du går for et gamel kabinett.

Lenke til kommentar
Du kan kjøpe et av mine gamle kabinett :p Helt greie å modde de :p

Ikke tukle med Lian Li ivertfall! :p

6897377[/snapback]

Er du helt borte vekk? LL ser jo så si perfekt ut originalt, blir jo enda fetere hvis du modder det ;)

 

Så til trådstarter, Gå for et LL kabinett du. Så slipper du så mye jobb, det er fordelen med LL kabinettene. Kan bli veldig mye jobb hvis du går for et gamel kabinett.

6898171[/snapback]

Totalt uenig.
Lenke til kommentar

Ikke bit over for mye. Gjør litt og litt. Iallefall hvis du er helt blank. Hvis du skal kutte, så må du huske regelen "Mark twice, cut once."

 

En dremel er et verktøy som kan brukes til det meste. Kutting, polering, sliping, fresing osv. En drill er kjekt å ha sammen med et utvalg av bor. Filer trenger man ofte, også sånne små for de kuttene som er små.

 

Lykke til med verktøy! "But now to the case(mod)" ;)

 

En innvendig lakkering kan jo bli bra. Sort matt er en lakktype som passer veldig bra inne i et kabinett, og det gir en god kontrast mot UV-reaktive kabler i f.eks. gul, rød, blå og grønn. Et sota vindu gir også en liten piff til kabinettet, og kombinert med en svart innside så blir det ganske pent synes jeg :)

Lenke til kommentar
Det er ikke en casemod hvis man putter to kalde katoder i et kabinett med vindu ...

6906163[/snapback]

Så enig så enig.. Har ikke modda min noe sjøl jeg, men syns ikke lian li er noe behov for å moddes heller.. Min mening da.. Men såklart, skader ikke noe enkel style, har sjøl 2 stk uv \ blacklighte, også en den uv stash inni pc`en, hk, psu, og div små kabler.. ganske fett, men ingen mod..

Lenke til kommentar

Takk for all info :D

 

Blir nok til no lett styleing så får jeg se om jeg tør modde noe :roll:

 

Har tenkt å skjære meg til en ekstra vifte bak, bytte ut den som er der + den nye med noen litt mer fancy (litt blå ledd)

Lage no design på plexiglasset.

Stealthe CD-Rom (har allerede gjort det)

Muligens fikse et disign på toppen

 

Får bare prøve meg frem for ikke å ødelegge det fantastiske designet til LL :)

 

Rakash :thumbup:

Lenke til kommentar

For det første så er det ingen ting innen modding som heter å style kabinettet det er det du gjør med en bil!

 

Og det heter L.E.D. (light edmiting diode) ikke ledd.

 

Og plexien er ikke noe du designer heller, selve designet er noe du bruker på "hullet", og plexien blir jo en plate som du "tetter" igjen hullet med. (se for deg et hull i gulvet, det tetter du igjen med en firkantet "plate")

 

Bra du stealther de optiske drevene da!

 

Hva mener du med desing på toppen da? Skal du gravere eller lakke noe motiv på toppen? :hmm:

Lenke til kommentar
For det første så er det ingen ting innen modding som heter å style kabinettet det er det du gjør med en bil!

 

Og det heter L.E.D. (light edmiting diode) ikke ledd.

 

Og plexien er ikke noe du designer heller, selve designet er noe du bruker på "hullet", og plexien blir jo en plate som du "tetter" igjen hullet med. (se for deg et hull i gulvet, det tetter du igjen med en firkantet "plate")

 

Bra du stealther de optiske drevene da!

 

Hva mener du med desing på toppen da? Skal du gravere eller lakke noe motiv på toppen? :hmm:

6910880[/snapback]

 

Ta det med ro man :ohmy:

 

Hvis du leste posten min så er jeg ny når det gjelder case-mods, så ikke forvent at jeg staver alt 100% det er derfor posten min heter "Første case-mod ! Hjelp !".

 

Det jeg mener er at jeg skal enten få en venn av meg til å lage noe å dekkorere plexiglasset med, og på toppen hadde jeg tenkt å graver eller lakke et motiv alt etter hvor modig jeg er.

 

Rett meg gjerne, men ta i betraktning at jeg er en nybegynner (knapt det :p )

 

Rakash :thumbup:

Lenke til kommentar
Ta det med ro man  :ohmy:

 

Hvis du leste posten min så er jeg ny når det gjelder case-mods, så ikke forvent at jeg staver alt 100% det er derfor posten min heter "Første case-mod ! Hjelp !".

 

Det jeg mener er at jeg skal enten få en venn av meg til å lage noe å dekkorere plexiglasset med, og på toppen hadde jeg tenkt å graver eller lakke et motiv alt etter hvor modig jeg er.

 

Rett meg gjerne, men ta i betraktning at jeg er en nybegynner (knapt det  :p )

 

Rakash  :thumbup:

6912339[/snapback]

Gjør deg jo bare oppmerksom på hva du har skrevet feil osv.

 

Men det høres ikke ut som det feiler noe med planleggningslisten din da ;)

Lenke til kommentar

Jeg må si at det kanskje ikke er helt optimalt å begynne modding på et li-lan kabinett. Men jeg må si at jeg virkelig savner modding av kvalitets kabinett. Jeg synes dette forumet har veldig mye "jeg fant et kabinett jeg skal modde".

 

Som en annen tråd her på forumet viser til en som modder et Li-Lan kabinett, utrolig digg mod! Greit nokk, duden som gjør dette, er uten sidestykke detaljert og nøyaktig. Men fy så kabinettet blir seende ut!

 

 

Hvis du kjøper et Li-Lan, så ville jeg ikke tenkt: Hva skal kuttes vekk og hvilke farge. - Typisk den moddingen som skjer her på forumet. Måten du gjør et så kabinett som Li-Lan bedre, er å lage detaljer. Altså, hva kan du legge til for å gjøre det finere/bedre. Jeg holder selv på med mod av et gammelt kabbis hvor alt er stygt og må gjøres noe med, Li-lan er formene, fargen osv nice.

 

 

 

 

Litt inspirasjon

Lenke til kommentar

Hei igjen :)

 

Har fått noen ideer til modding av kabinettet mitt nå (takk til bIsk0p for en fantastisk inspirasjonskilde :w00t: ), men hvor skal jeg få kjøpt det jeg trenger :hmm: ....

 

Dette er det jeg ser etter men ikke kan finne:

 

-Sort carbon fibre/vinyl (Disse folka selger det, men ser ut som de ikke selger andre steder en italia)(se også på side 6 i bIsk0ps link for bedere bilder).

-Gjennomsiktig "bokbindliknende" plast som kan festes på plexiglass og kabinett. Ideen er å spraylakkere det og montere det på kabinettet (slik at jeg kan fjerne det igjen om jeg er missfornøyd). Har hørt om en slik form for gjennomsiktig plast som brukes på ruter of liknende.

-Aluminiums plater og blå plexiglassplater (eller liknende).

 

Hadde også vært greit med et råd eller to om hva slags verktøs som bør brukes på aliminium og plexiglass.

 

Rakash :thumbup:

Lenke til kommentar

Veldig gøy å høre at jeg er til hjelp, takk :)

 

 

 

Jeg fikk ikke opp den italienske siden, så vet ikke helt hva du mener ergo kan jeg ikke hjelpe stort med å finne det .. :/

 

Den plasten tror jeg at jeg forstår hva du mener, litt stiv plast. Slik som er forran lys kastere? (Det som gir farge på lyset ;) )

 

Alu plater og plexi glass finner du på clas ohlson/glass forhandler...

 

 

Verktøy: Dremmel og stikksag. Stikksag (med forskjellig blad) klarer å kutte det meste, men dremmel er grei til små pirk + den har mange flere enn bare kutte egenskaper... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...