Gå til innhold

Tips til EF/EF-S objektiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har tenkt til å kjøpe et nytt vidvinkel objektiv til Canon 350d'en min. Hva kan dere anbefale i prisklassen 2000-4000 kr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei, jeg har tenkt til å kjøpe et nytt vidvinkel objektiv til Canon 350d'en min. Hva kan dere anbefale i prisklassen 2000-4000 kr?

6896082[/snapback]

Spørs hvor mye vidvinkel du vil ha. Sigmas 10-20mm eller Tamrons 11-18mm er noen du bør se på dersom ut er ute etter maksimal vidvinkel. Søk litt rundt, på forumet her og f.eks google.com

VB

Skrevet

Jeg brukte Sigmas EF-S 10-20 da jeg hadde 20D`en, og anbefaler absolutt dette.

Nå bruker jeg Sigma EF 12-24 på 1D Mark II N og det er også 100% utmerket, men noe dyrere, og pga cropfaktoren blir det da også mindre vidvinkel på 350`en.

Tokina 12-24 ryktes også som et førsteklasses alternativ, men da har du igjen litt mindre vinkel enn Sigma, samt at det koster litt i overkant av 4K. (Som et pluss bør det nevnes at det har fast blender på f4).

Skrevet

Jeg har en EF-S 17-85 IS USM jeg bruker flittig og er meget godt fornøgd med. Funker herlig som ett standardobjektiv. Og IS er Uvurdelig. Den koster litt mer en Tamron/sigma alternativene uten IS. Men du store å den tar igjen på fokusering,presisjon og stabilisering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...