DE1 Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Heisann! Jeg har mange A4 sider i Word. Jeg må ha disse om til A3 (to A4 sider ved siden av hverandre.) Er det mulig å importere word-filer inn i photoshop? Evt. et annet program jeg kan bruke? Eller kan jeg kanskje lage A3 i word? På forhånd, takk!
no_viking_no Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Evt. et annet program jeg kan bruke?Eller kan jeg kanskje lage A3 i word? På forhånd, takk! 6895427[/snapback] jepp, hvis du ikke har A3 i Word, så lager du "egen definert størrelse" i Word.....
DE1 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Skrevet 19. september 2006 Evt. et annet program jeg kan bruke?Eller kan jeg kanskje lage A3 i word? På forhånd, takk! 6895427[/snapback] jepp, hvis du ikke har A3 i Word, så lager du "egen definert størrelse" i Word..... 6895535[/snapback] Hm.. hvordan gjør jeg dette? Har prøvd meg frem men finner ikke..Altså å sette inn 2 A4 inn i en A3..
no_viking_no Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Evt. et annet program jeg kan bruke?Eller kan jeg kanskje lage A3 i word? På forhånd, takk! 6895427[/snapback] jepp, hvis du ikke har A3 i Word, så lager du "egen definert størrelse" i Word..... 6895535[/snapback] Hm.. hvordan gjør jeg dette? Har prøvd meg frem men finner ikke..Altså å sette inn 2 A4 inn i en A3.. 6895551[/snapback] jeg regner med at du har A3 ?!?!...... enkleste måte er lage A3 med to spalter og lime hver A4 i en spalte.....
qualbeen Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 fil -> utskriftsformat -> et sted der kan du gjøre om til A3. (og mange andre formater) For å gjøre om .doc til .pdf finnes det mange programmer der ute, også noen online-konverterere som gjør jobben. NB: noen av programmene legger til litt reklame om seg selv.. Du får google litt Eventuelt kan du kjøpe hele versjonen av adobe acrobat (ikke bare reader-versjonen), da kan du lage pdf'er med adobes eget program. Installerer du OpenOffice har denne allerede "lagre som pdf"-knapp, og den kan jeg bekrefte at fungerer ypperlig!!
qualbeen Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 angående skriveformatet: jeg forstår det slik at du ønsker 2 A4-sider vedsiden av hverandre, altså på et liggende A3-ark. Gjør om til A3 og velg liggende format (se mitt forrige innlegg, øverste linje). Så merker du all teksten, og bruker "spalter" funksjonen i word. Tror det ligger under 'formater' eller som en egent knapp på verktøylinja... Husker ikke helt i farten Setter du opp siden med to spalter, så vil du få det slik jeg har oppfattet det at du har ønsket deg.
DE1 Skrevet 19. september 2006 Forfatter Skrevet 19. september 2006 angående skriveformatet: jeg forstår det slik at du ønsker 2 A4-sider vedsiden av hverandre, altså på et liggende A3-ark. Gjør om til A3 og velg liggende format (se mitt forrige innlegg, øverste linje). Så merker du all teksten, og bruker "spalter" funksjonen i word. Tror det ligger under 'formater' eller som en egent knapp på verktøylinja... Husker ikke helt i farten Setter du opp siden med to spalter, så vil du få det slik jeg har oppfattet det at du har ønsket deg. 6895733[/snapback] Ja, det stemmer. Jeg skal ha 2 A4-sider ved siden av hverandre på et liggende A3. Har ikke A3-printer her. Men det har jeg allerede leid så den delen er i boks. Skal prøve dette du forklarte meg nå.
Pingla Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 I Word 2003 kan man gjøre dette, vel ikke om det er slik du skal gjøre det: I utskriftsformat under marger, velg liggende papirretning og 2 sider pr. ark. I utskriftsformat under papir, velg A3. Evnt. så kan man gjøre det i skriveroppsettet. Jeg kan det på min skriver.
kjeklulf Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Maksimum papirstørrelse i Word er 55,87 cm i begge retninger. A3 er 42x59,4 cm. Får å få til dette må du skrive ut til en imageprinter (pdf eller Microsoft Office Document Image Writer) og sette bildene slik du vil ha dem i et annet program. For enkelhets skyld kan det være lurt å skrive ut en og en side før du begynner å sette dem sammen. Photoshop kan brukes til dette eller Adobe Acrobat.
DE1 Skrevet 20. september 2006 Forfatter Skrevet 20. september 2006 Hvordan du får halvmeteren den ene veien stiller jeg meg kritisk til. A3 format: 29.7 cm * 42 cm (Sjekket på nett og målt selv) Så ja, dette skal gå
DE1 Skrevet 20. september 2006 Forfatter Skrevet 20. september 2006 Sorry, kortslutning. Tenkte A2 6901607[/snapback] Oki.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå