Gå til innhold

Går det ann å få Word-dokument i Photoshop?

DE1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har mange A4 sider i Word. Jeg må ha disse om til A3 (to A4 sider ved siden av hverandre.)

Er det mulig å importere word-filer inn i photoshop?

Evt. et annet program jeg kan bruke?

Eller kan jeg kanskje lage A3 i word?

På forhånd, takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På forhånd, takk!  :)

6895427[/snapback]

jepp, hvis du ikke har A3 i Word, så lager du "egen definert størrelse" i Word.....

Skrevet

6895427[/snapback]

jepp, hvis du ikke har A3 i Word, så lager du "egen definert størrelse" i Word.....

6895535[/snapback]

Hm.. hvordan gjør jeg dette? Har prøvd meg frem men finner ikke..

Altså å sette inn 2 A4 inn i en A3.. :hmm:

Skrevet

6895427[/snapback]

6895535[/snapback]

Hm.. hvordan gjør jeg dette? Har prøvd meg frem men finner ikke..

Altså å sette inn 2 A4 inn i en A3.. :hmm:

6895551[/snapback]

jeg regner med at du har A3 ?!?!...... enkleste måte er lage A3 med to spalter og lime hver A4 i en spalte.....

Skrevet

fil -> utskriftsformat -> et sted der kan du gjøre om til A3. (og mange andre formater)

For å gjøre om .doc til .pdf finnes det mange programmer der ute, også noen online-konverterere som gjør jobben. NB: noen av programmene legger til litt reklame om seg selv.. Du får google litt ;)

Eventuelt kan du kjøpe hele versjonen av adobe acrobat (ikke bare reader-versjonen), da kan du lage pdf'er med adobes eget program. Installerer du OpenOffice har denne allerede "lagre som pdf"-knapp, og den kan jeg bekrefte at fungerer ypperlig!!

Skrevet

angående skriveformatet: jeg forstår det slik at du ønsker 2 A4-sider vedsiden av hverandre, altså på et liggende A3-ark. Gjør om til A3 og velg liggende format (se mitt forrige innlegg, øverste linje). Så merker du all teksten, og bruker "spalter" funksjonen i word. Tror det ligger under 'formater' eller som en egent knapp på verktøylinja... Husker ikke helt i farten :p Setter du opp siden med to spalter, så vil du få det slik jeg har oppfattet det at du har ønsket deg.

Skrevet
angående skriveformatet: jeg forstår det slik at du ønsker 2 A4-sider vedsiden av hverandre, altså på et liggende A3-ark. Gjør om til A3 og velg liggende format (se mitt forrige innlegg, øverste linje). Så merker du all teksten, og bruker "spalter" funksjonen i word. Tror det ligger under 'formater' eller som en egent knapp på verktøylinja... Husker ikke helt i farten :p  Setter du opp siden med to spalter, så vil du få det slik jeg har oppfattet det at du har ønsket deg.

6895733[/snapback]

Ja, det stemmer. Jeg skal ha 2 A4-sider ved siden av hverandre på et liggende A3. Har ikke A3-printer her. Men det har jeg allerede leid så den delen er i boks. :)

Skal prøve dette du forklarte meg nå.

Skrevet

I Word 2003 kan man gjøre dette, vel ikke om det er slik du skal gjøre det:

I utskriftsformat under marger, velg liggende papirretning og 2 sider pr. ark.

I utskriftsformat under papir, velg A3.

Evnt. så kan man gjøre det i skriveroppsettet. Jeg kan det på min skriver.

Skrevet

Maksimum papirstørrelse i Word er 55,87 cm i begge retninger. A3 er 42x59,4 cm. Får å få til dette må du skrive ut til en imageprinter (pdf eller Microsoft Office Document Image Writer) og sette bildene slik du vil ha dem i et annet program. For enkelhets skyld kan det være lurt å skrive ut en og en side før du begynner å sette dem sammen. Photoshop kan brukes til dette eller Adobe Acrobat.

Skrevet

Hvordan du får halvmeteren den ene veien stiller jeg meg kritisk til.

A3 format: 29.7 cm * 42 cm

(Sjekket på nett og målt selv)

Så ja, dette skal gå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...