Gå til innhold

Klokke mitt 7900GT. Rookie


Anbefalte innlegg

Heisann! :) Har bygd meg ny pc nå og kjøpte skjermkortet: Gainward 7900GT 512mb.

Jeg har hørt at dette kortet er et monster i lenker og at ved å kutte lenkene får man 7900GTX. Kan noen hjelpe meg med å kutte lenkene? :p hehe

Hvis noen kunne gi meg en guide, evt. lage en guide på hvordan man øker volten og klokker minnet hadde jeg blitt meget glad :p

Vil gjerne pushe dette kortet veldig langt.

 

Takker for all hjelp! :)

 

-Pumpehagle-

 

EDIT: Specsa mine står i profil ;)

Endret av pumpehagle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Heisann! :) Har bygd meg ny pc nå og kjøpte skjermkortet: Gainward 7900GT 512mb.

Jeg har hørt at dette kortet er et monster i lenker og at ved å kutte lenkene får man 7900GTX. Kan noen hjelpe meg med å kutte lenkene? :p hehe

Hvis noen kunne gi meg en guide, evt. lage en guide på hvordan man øker volten og klokker minnet hadde jeg blitt meget glad :p

Vil gjerne pushe dette kortet veldig langt.

 

Takker for all hjelp! :)

 

-Pumpehagle-

 

EDIT: Specsa mine står i profil ;)

6885370[/snapback]

Du kan laste ned Rivatuner. Et godt program bare du lærer deg å bruke det

Jeg har klart mye klokking, men kortet mitt blir fort varmt :thumbdown: , så jeg får kjøpe noe bedre avkjøling

Lenke til kommentar

Bestemmer du deg for å voltmodde bør du nok ha bedre kjøling. Zalman vf900-cu burde gjøre jobben bra. Led-lampevarianten er stilig, og selv ikke den er kjempdyr hvis du kjøper fra rett butikk.

 

Hvis jeg ikke husker feil har ati-tools en sånn hendig sak som gjør at du kan finne maksfrekvensene fortere enn ved å klokke opp litt og kjøre i gang tunge spill og 3dmark. Dog har jeg OGSÅ hørt at denne kan være overfølsom for artifacts, så det kan tenkes du kan klokke litt til, men da må du gjøre det på "gamlemåten".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...