Gå til innhold

Film: Et helt år komprimert til 3 minutter


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Syns filmen var kanskje litt lang, ble litt kjedelig i starten. Bra med bilene i bakgrunnen som beveger seg jevnt selvom du skifter bilde.

 

Som du selv sier mangler bilde litt motiv, blikket mitt falt veldig ofte på jordet, og det er ganske kjedelig å se på et jorde i tre min.

 

Savner også mere vær, altså regn/storm/snø. Det hadde hjulpet veldig på dramatikken.

 

Hadde også likt å se bildet helt tilslutt uten noen biler eller gravemaskin der. Siden man tenker at med huset forsvinner "livet"...

 

Men for all del, en fin film. Bra musikk.

Lenke til kommentar
Syns filmen var kanskje litt lang, ble litt kjedelig i starten. Bra med bilene i bakgrunnen som beveger seg jevnt selvom du skifter bilde.

 

Som du selv sier mangler bilde litt motiv, blikket mitt falt veldig ofte på jordet, og det er ganske kjedelig å se på et jorde i tre min.

 

Savner også mere vær, altså regn/storm/snø. Det hadde hjulpet veldig på dramatikken.

 

Hadde også likt å se bildet helt tilslutt uten noen biler eller gravemaskin der. Siden man tenker at med huset forsvinner "livet"...

 

Men for all del, en fin film. Bra musikk.

7759399[/snapback]

 

Poenget med filmen var jo å dokumentere ett år. Hvis jeg bare hadde filmet på dager med regn, vind og snø, ville nok resultatet blitt mer spennende å se på, men det var altså ikke poenget.

 

Motivet ble valgt fordi jeg måtte ha et stabilt sted å sette stativet.

 

Tommy

Lenke til kommentar
Syns filmen var kanskje litt lang, ble litt kjedelig i starten. Bra med bilene i bakgrunnen som beveger seg jevnt selvom du skifter bilde.

 

Som du selv sier mangler bilde litt motiv, blikket mitt falt veldig ofte på jordet, og det er ganske kjedelig å se på et jorde i tre min.

 

Savner også mere vær, altså regn/storm/snø. Det hadde hjulpet veldig på dramatikken.

 

Hadde også likt å se bildet helt tilslutt uten noen biler eller gravemaskin der. Siden man tenker at med huset forsvinner "livet"...

 

Men for all del, en fin film. Bra musikk.

7759399[/snapback]

 

Poenget med filmen var jo å dokumentere ett år. Hvis jeg bare hadde filmet på dager med regn, vind og snø, ville nok resultatet blitt mer spennende å se på, men det var altså ikke poenget.

 

Tommy

7759623[/snapback]

 

Mener på ingen måte at du bare skulle filmet uvær. Men en blanding. Mener at det hadde hjulpet til med dramatikken, og skapt mer dybde.

Lenke til kommentar
Enig i det. Men målet var altså å dokumentere 52 søndags formiddager i løpet av et år, og da følte jeg at jeg ikke kunne "jukse" liksom.

 

Her er reklamefilmen den ble brukt i:

 

http://www.youtube.com/watch?v=0GsNiLIDtXQ

 

PS: Det er ikke jeg som har lagt den ut på nett.

 

Tommy

7776538[/snapback]

 

 

Uttrolig morsomt at et lite amatørprosjekt ende opp som reklame film for et stort amerikansk selskap :D

 

Veldig bra laget :thumbup:

 

Edit: totalt feil quoteing :whistle:

Endret av Icenor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Veldig bra film!

 

Jeg ville klippa den ned til 1 minutt (klipp raskere mellom scenene). For ventinga var litt langdryg. Med en 1-minuttfilm har du en større sjans på kortfilmfestivalene, da denne kategorien ofte har mindre konkurranse enn for filmer over 1 minutt (McKee: i en perfekt verden vil aldri politikk og kunst berøre hverandre, i virkeligheten klarer de ikke å holde fingra fra hverandre)

 

Jeg bruker å si at det er ikke vits i å lage film med mindre man har en god slutt, for publikum hater å sitte å vente på et klimaks, bare for så å bli snytt i siste sekund. Men dennne filmen hadde virkelig en tilfredsstillende slutt. Veldig viktig, og det føltes veldig uanstrengt også :)

 

lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...