Gå til innhold

Hjelp til litt i photoshop.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Prøver å lage noe til bruk på hjemme siden min. Det skal være et top bilde som vist på vedlegget. Tingn er at jeg ikke får til å lage den bua sorte ringen, vil ha en perfekt bue. Bildet er bare for å demonstrere hvordan jeg vil at buen skal gå. Noen som vet om det er mulig å gjøre på en enkel måte?

 

post-83693-1158512058_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, testet litt nå, men får det ikke til. Se vedlegget mitt, vil at det skal gå en halv sirkel fra det sorte punktet til det andre. I lik størrelse som de sorte punktene. Prøvd mye forskjellig nå, men får det rett og slett ikke til. Sikkert utrlig enkelt egentlig=)

post-83693-1158525291_thumb.jpg

6884132[/snapback]

Lag en rett linje før du bruker Filter/Distort/Shear. Da skal du bare kunne lage bue av den som du vil med denne 'effekten'.

Skal funke som snus det;)

Lenke til kommentar
Hmm, testet litt nå, men får det ikke til. Se vedlegget mitt, vil at det skal gå en halv sirkel fra det sorte punktet til det andre. I lik størrelse som de sorte punktene. Prøvd mye forskjellig nå, men får det rett og slett ikke til. Sikkert utrlig enkelt egentlig=)

post-83693-1158525291_thumb.jpg

6884132[/snapback]

Lag en rett linje før du bruker Filter/Distort/Shear. Da skal du bare kunne lage bue av den som du vil med denne 'effekten'.

Skal funke som snus det;)

6885590[/snapback]

Hei igjen. Får det bare til på vertikale(loddrett) linjer, ikke horisontale, er jo ikke noe problem å få snudd den, for så å snu den tilbake da. Men funker den kun på vertikale linjer? her ser du resultatet.

Lenke til kommentar
Hmm, testet litt nå, men får det ikke til. Se vedlegget mitt, vil at det skal gå en halv sirkel fra det sorte punktet til det andre. I lik størrelse som de sorte punktene. Prøvd mye forskjellig nå, men får det rett og slett ikke til. Sikkert utrlig enkelt egentlig=)

post-83693-1158525291_thumb.jpg

6884132[/snapback]

Lag en rett linje før du bruker Filter/Distort/Shear. Da skal du bare kunne lage bue av den som du vil med denne 'effekten'.

Skal funke som snus det;)

6885590[/snapback]

Hei igjen. Får det bare til på vertikale(loddrett) linjer, ikke horisontale, er jo ikke noe problem å få snudd den, for så å snu den tilbake da. Men funker den kun på vertikale linjer? her ser du resultatet.

6886186[/snapback]

 

Det var sånn du ville den skulle bli? Klikker du på linjen du lagde i effekten så får du fler punker på linjen, som igjen gjør at du kan lage mer *bue* på den.

Men er det sånn som dette du skulle ha den så er jo målet oppnådd:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...