Kenneth Solfjeld Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Jeg trykker F8 og får opp Boot menu med underteksten "select a boot first device" Kan velge mellom flere devices som hardisker, DVD osv. Jeg vet ikke helt fremgangsmåten, siden jeg ikke har gjort dette før.
Syar-2003 Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Du trykker F8 for tidlig , dvs mens hovedkortets bios fremdeles poster . Du kommer da inn i hovedkort biosens harddisk boot valg. Du må vente med å trykke F8 litt lengre , trykkes rett før windows starter å loade .
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. september 2006 Forfatter Skrevet 17. september 2006 Det ser ikke ut til å funke. Trykker F8 like før windowsskjermen starter, men maskinen ignorerer galant mitt F8 tastetrykk. Har også prøvd F5 uten hell.
Ongabonga Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Hvis du bruker USB kan det hende den ikke vil. Har du sånn annen plugg liggende, sånn du kan gjøre om fra USB til PS/2 (riktig?). Da skal det fungere.
Syar-2003 Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 (endret) Da er du igjen litt for sen . Begynn rett etter at BIOS skriver på skjermen den siste meldinga Ogabonga ! hvis tastaturet tar han til bios boot sekvens funker jo tastaturet. Endret 17. september 2006 av syar2003
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. september 2006 Forfatter Skrevet 17. september 2006 Nei tastaturet mitt er fullblods PS/2..
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. september 2006 Forfatter Skrevet 17. september 2006 Da er du igjen litt for sen .Begynn rett etter at BIOS skriver på skjermen den siste meldinga Ogabonga ! hvis tastaturet tar han til bios boot sekvens funker jo tastaturet. 6880552[/snapback] Jess! Traff punktet perfekt nå, det var helt på slutten av siste bios skjermbilde. Takk takk!
Syar-2003 Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 :!: Hehe med raskere og raskere maskiner begynner det å bli problematisk noen ganger dette ...
Syar-2003 Skrevet 17. september 2006 Skrevet 17. september 2006 Hvis jeg driver med feilsøking og skal boote mye til safmode pleier jeg å bruke en alternativ boot.ini Får da opp bootmeny hvor jeg kan velde normal xp eller xp safemode minimal . Eks: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /execute /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional SafeMode" /fastdetect /safeboot:minimal /sos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå