Gå til innhold

Guide - Hvordan lage en annerledes desktop (Linux)

Marsan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noen som har peiling på hvordan man kan forandre bakgrunnsfarger bak "Applications", "Places", "System" i gnome-panelet?

Og også fjerne/endre bakgrunnsfarge på de små grå skillene med tre prikker på.

Se her om du lurer på hva jeg tenker på:

gnome-panel-with-buggy-colors.png

Edit:

Jeg fant ut hvordan jeg gjorde det. Det var tydeligvis en bug hos meg. Jeg tror den kom etter at jeg installerte gtk-plugin til qt for at gnome programmer skulle se bedre ut i KDE.

Men fikset det iallefall ved å logge ut av gnome og inn i en "failsafe terminal" hvor jeg slettet en del kataloger og filer. Da jeg logget inn gnome igjen, var panelet tilbake til default.

Kjørte fra hjemmekatalogen i failsafe terminal:

rm -r .config .gconf* .gnome* .metacity .nautilus .update-manager .gtk*

Så kunne jeg forandre bakgrunnsfarge på panelet på vanlig måte, ved å høyreklikke...

Du kan kanskje legge det til som en guide for hvordan man resetter gnome-instillingene? - Hjelper mot ganske mange problemer.

Endret av HavarN
Skrevet

Får du forandra fargen på "applications" boxen som spretter opp når du trykker på den ved å gjøre dette eller bare fargen på panelet?

Jeg har tenkt å lage panelguide men har ikke fått tid til det enda, mulig jeg kan ta med reseting av gnome settings der.

Skrevet

Bare fargen på panelet.

Det var en bug i gnome eller gtk som gjorde at med de instillingene jeg hadde, så ville ikke gnome sin theme manager forandre GTK theme eller fargen på menu-baren og noen andre kontroller.

Dessuten krasjet gnome theme manager i hytt og uvær, men det ble det også en slutt på av å slette de konfigfilene jeg nevnte over.

Skrevet (endret)
Akamaru = Kiba-Dock ;)

Les første post :)

7537579[/snapback]

Ja, det vet jeg

men så vidt jeg har forstått det så er det ikke mulig med kiba-dock i fedora? Men hvis du vet noen måte så vil jeg gjerne høre dem...

Dette kan høres litt sarkastisk/hissig ut... men det er ikke min mening... fant bare ikke noen bedre formulering(trøtt) :)

Endret av pessimisten
Skrevet (endret)
Som sagt akamaru er akkurat det samme som Kiba-Dock. Virker ikke Kiba-Dock i Fedora, viker ikke Akamaru ;)

7544645[/snapback]

Akamaru er jo lagd for fedora... syns nesten du burde lese det jeg linker til...

I'm developing the dock on Fedora Core, but any other Linux distribution with a recent GNOME installation should work.

Jeg refferer også til denen tråden:

http://forum.fedoraforum.org/forum/showthr...ghlight=akamaru

Endret av pessimisten
Skrevet (endret)
Jeg her 90% sikker på at Kiba-dock er det samme som Akamaru. Men det virker litt rart at det ikke virker på Fedora...

7545185[/snapback]

vel... kort sakt...

kiba-dock=ubuntu only

akamaru=fedora++

bare fordi to programmer gjør det samme behøver de ikke være til samme distro (elns:P)

Hvis du vet hvordan å installerer akamaru vil jeg veldig gjerne høre det :)

Endret av pessimisten
Skrevet

Neineinei, kiba-dock er ikke ubuntu only. Utvikleren mener jeg brukte slackware elns.

Kiba-dock var opprinnelig utvikla av Kristian Høgsberg, og du kan finne hans versjon her: http://people.freedesktop.org/~krh/akamaru.git/

Da denne versjonen ikke blei oppdatert lengre, gikk en annen utvikler inn og begynte å forbedre kiba-dock, legge til mye ekstra og forbedre koden som allerede var skrevet. Jeg er usikker på hvor du kan finne kiba-dock nå, men erfaringsvis var den enda langt fra like god som docken i osx.

Har du kildekoden? Det skal være en smal sak å kompilere, iallefall på ubuntu og opensuse.

Skrevet
Hvis du får tak i ubuntupakkene, så kan du jo prøve med alien for å installere de på fedora.

7547822[/snapback]

Hvordan gjør jeg det... så vidt jeg forstod det på det topicet jeg linket til så var det ikke mulig å få kiba-dock i FC6

Skrevet
Hvis du får tak i ubuntupakkene, så kan du jo prøve med alien for å installere de på fedora.

7547822[/snapback]

Hvordan gjør jeg det... så vidt jeg forstod det på det topicet jeg linket til så var det ikke mulig å få kiba-dock i FC6

7548194[/snapback]

Google alien og finn og last ned .deb pakkene du leter etter. Det skal ikke være umulig å kjøre noe program som kjører på ubuntu på fedora heller. Det andre alternativet enn å bruke binærpakker fra debian (eller en annen distro) er selvsagt å kompilere selv, fra kilden. - Du må bare sørge for å ha alle avhengighetene i orden.
Skrevet (endret)

Fant denne guiden... men skjønner ikke dette:

You will need to use the RPM flag "--nodeps" in order to install.  The software wants the alternatives package, which under Debian has a different name and is thus not found.  However the Red Hat /Fedora alternatives will work just fine!

Noen som kan gjøre dette forståelig... får ikke til å innstalere deb. pakken fordi det mangler depencies(?)

Missing Dependency: update-alternatives is needed by package deb
Endret av pessimisten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...