Gå til innhold

Den nye generasjonen konsoller: En skuffelse?

Pricks

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet
Hvis jeg modder en gammel Texas Instruments kalkulator, med litt fancy materialer og en fet logo, og så påstår jeg at den er dobbelt så kraftig som PSP, er den det da?

I følge logikken til de fleste PS3-disiplene, ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er vel heller du som er naiv, som tror på et hvilket som helst ubekreftet rykte som svever rundt på nettet.

6898690[/snapback]

Har jeg sagt at jeg tror på ryktene? Jeg snakker bare om hyping og bjallsnakk fra alle store bedrifter, Nintendo inkludert. Det skal sies at jeg har oppfattet dem som de mest fornuftige og ærlige i akkurat denne generasjonen, men å tro på noe de sier bare fordi de sier det, er som å tro på PS3-snakket på E3 for halvannet år siden. Så lenge Nintendo ikke kommer med klare specs og benchmarks som viser at Wii er så og så mye kraftigere enn GC, så er jeg ikke interessert. Jeg ser at spilla på Wii allerede ser bedre ut enn GC og har stor tro på at spill som kommer seinere i syklusen kommer til å se enda bedre ut, så jeg er fornøyd.

Skrevet
Hvis jeg modder en gammel Texas Instruments kalkulator, med litt fancy materialer og en fet logo, og så påstår jeg at den er dobbelt så kraftig som PSP, er den det da?

6899393[/snapback]

:roll: Eg fattar ikkje at så mange har så mykje imot Ps3 berre fordi den er krafitgare enn 360 på HW. Det er no ikkje nødvendig å hakke på konsollen heile tida.

Skrevet (endret)

6899393[/snapback]

:roll: Eg fattar ikkje at så mange har så mykje imot Ps3 berre fordi den er krafitgare enn 360 på HW. Det er no ikkje nødvendig å hakke på konsollen heile tida.

6899560[/snapback]

Jeg oppfattet det mer som en hakking på Sonys konsekvente overdrivelse av Playstations enver og ytelse (og dette gjelder ikke bare PS3).

AtW

Endret av ATWindsor
Skrevet

6899393[/snapback]

6899560[/snapback]

Har ingenting i mot PS3, men er nokså lei av å påpeke at vi enda ikke vet om PS3 vil være kraftigere enn X360 i forhold til å håndtere spill. På papiret er X360 kraftigere enn PS3 på noen ting, og PS3 er kraftigere enn X360 på andre ting. Kanskje vil PS3 være bedre enn X360 på enkelte typer spill, og X360 bedre på andre. På multiplattformspill tror jeg vi stort sett ikke vil se noen forskjell i det hele tatt... Men at PS3 blir fullstendig overlegen X360, det er jeg overbevist om at vi ikke kommer til å se i november/mars.

Og det er ikke nødvendig å gå i forsvarsposisjon hele tiden heller, vet du, selv om det kommer noen sleivspark. ;)

Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet (endret)

6899560[/snapback]

Det eneste jeg har noe imot er den tåpelige hjernevaskinga de drev med når de lanserte CGI-videoer og sa at sånn ville det bli in-game. Så poenget mitt er: I følge PS3-disipler som tror/trodde på dette våset, så stemmer det jeg svarte på meget godt :)

Og grunnen til at jeg tok opp PS3-fenomenet er at det er et meget godt eksempel på akkurat det jeg svarte på. Den nye cpuen og alt det der er slettes ikke noen form for utenomjordisk teknologi som skyver oss lysår fram i tid slik de vil/ville ha oss til å tro, det er bare forbedret hardware slik som alt annet.

Endret av Slettet+214asdf125
Skrevet

6899393[/snapback]

6899560[/snapback]

PS3 konsollen har ihvertfall ikkj eg noe i mot. Det er jo bare ein stakkars konsoll som står i midten, med fjaset til Sony på eine siden,og de godtruende PS3-guttene på den andre. Er bare det at eg har fått den leiren så godt opp i halsen at det halve hadde allerede vert for mye.

Mye av det blir bare for dumt. Om PS3 drar ifra 360`en, noe eg trur den vil gjøre i det lange løp, så kunne det egentlig ikkje brydd meg mindre med mindre Sony gir oss noen spill som skiller seg nevneverdig ut. Og dem har eg desverre sett få av enda.

Skrevet (endret)
På den andre sida ville vel aldri Nintendo ha sagt noko mindre enn at den var mykje kraftigare ;) .

6896121[/snapback]

Nintendo har faktisk for vane å være rimelig konservativ når de oppgir kraften i maskinene sine. Husker sony skrøt av at ps2 kunne vise en 'gazillion' polygoner på en gang, mens nintendos tall var skremmende mye lavere. Forskjellen var naturligvis at tallet sony opererte med var høyst teoretisk (mye som deres infamous "shipped units"), mens tallet nintendo referete til var hva gc i praksis kunne vise. Og det er vel i dag et velkjent faktum at ps2 var den svakeste konsollen i forrige generasjon. Dette til tross for at de jo hadde så høye tall å vise til. Meg bekjent er vel rouge squadron på gc spillet som viste flest polygoner på en gang in action sist generasjon. Et launch spill vel og merke. Så når de sier at wii er mye kraftigere, så kan det fort være det er veldig mye sant i det.

6896262[/snapback]

For det første: PS2 var ikke mye svakere enn GC, og XBOX, og 95% av alle multiplattform-spill var like.

For det andre: Sony har aldri hevdet at PS2 var sterkere enn XBOX og GC.

Endret av Dragon Hunter
Skrevet (endret)

Multiplatoform spill vil som regel vere like, dette vil nok også fortsett med PS3/360. Det er de eksklusive titlene som viser kraften best i konsoller vil no eg si ;)

Endret av Mala
Skrevet
På den andre sida ville vel aldri Nintendo ha sagt noko mindre enn at den var mykje kraftigare ;) .

6896121[/snapback]

Nintendo har faktisk for vane å være rimelig konservativ når de oppgir kraften i maskinene sine. Husker sony skrøt av at ps2 kunne vise en 'gazillion' polygoner på en gang, mens nintendos tall var skremmende mye lavere. Forskjellen var naturligvis at tallet sony opererte med var høyst teoretisk (mye som deres infamous "shipped units"), mens tallet nintendo referete til var hva gc i praksis kunne vise. Og det er vel i dag et velkjent faktum at ps2 var den svakeste konsollen i forrige generasjon. Dette til tross for at de jo hadde så høye tall å vise til. Meg bekjent er vel rouge squadron på gc spillet som viste flest polygoner på en gang in action sist generasjon. Et launch spill vel og merke. Så når de sier at wii er mye kraftigere, så kan det fort være det er veldig mye sant i det.

6896262[/snapback]

For det første: PS2 var ikke mye svakere enn GC, og XBOX, og 95% av alle multiplattform-spill var like.

For det andre: Sony har aldri hevdet at PS2 var sterkere enn XBOX og GC.

6900786[/snapback]

Feil nr 1: Ps2 var mye svakere. Og generasjonens svakeste. Vond pille å svelge skjønner jeg.

Feil nr 2: Jo Sony hevdet ps2 var sterkere enn gc.

Feil nr 3: Diskutere med slike som deg. Ignorer-liste here you go.

Ferdig arbeid.

Skrevet (endret)
Feil nr 1: Ps2 var mye svakere. Og generasjonens svakeste. Vond pille å svelge skjønner jeg.

Du er en av de trangsynte idiotene som tror at kraft måles i klokkefrekvens, ser jeg. PS2 hadde forskjellig arkitektur ift. GC, og XBOX, og klarte derfor å holde følge. De flotteste spillene på PS2, var nesten like flotte som de flotteste spillene på XBOX. Igjen: 95% av alle multiplattform-spill var like.

Feil nr 2: Jo Sony hevdet ps2 var sterkere enn gc.

GC hadde litt sterkere prosessor, hva så? PS2 hadde sterkere GPU (om man ser bort i fra fraværet av bump mapping), og mer RAM. I tillegg hadde de eksklusive spillene bedre grafikk (sammenlign GT4, med f.eks. Mario Kart, eller Metroid Prime).

Den sterkeste konsollen i forrige generasjon var XBOX, og man merket ikke mye til at den var sterkere enn GC, og PS2.

Edit:

GT4:

civic-1.jpg

Forza Motorsport:

forza-motorsport-20041014002732830.jpg

Endret av Dragon Hunter
Skrevet (endret)

Eg er eg ganske sikker på at Gamecube hadde meir RAM enn Ps2....

Resident Evil er sjef på begge konsollane! Men at Ps2-versjonen hadde bittelitt dårlegare teksturar er ikkje til å komme vekk ifrå. ;)

Endret av ShredLord
Skrevet
Eg er eg ganske sikker på at Gamecube hadde meir RAM enn Ps2....

Resident Evil er sjef på begge konsollane! Men at Ps2-versjonen hadde bittelitt dårlegare teksturar er ikkje til å komme vekk ifrå. ;)

6901217[/snapback]

GC hadde 24 MB RAM, PS2 hadde 32.

Skrevet
RE4 er eit godt eksempel på forskjellene mellom GC og PS2 :)

6901197[/snapback]

Og enda fler finnes det. Merkelig hvor vondt disse sony fanbyza får i hjertet sitt når man forteller dem at ps2 var den svakeste maskinen. Blir nok like leit når de finner ut at 360 og ps3 er jevngode tenker jeg he he. Den tid, den glede.

Skrevet

Oi, her kom det mange svar mens jeg skrev...

I tillegg hadde de eksklusive spillene bedre grafikk (sammenlign GT4, med f.eks. Mario Kart, eller Metroid Prime).

6901163[/snapback]

Hvis de ville gå for fotorealistisk grafikk på GC, så var det ikke noe vanskeligere der enn på PS2. Og Metroid har alltid overbevist meg om at verdenen er virkelig (merk: behøver ikke være det samme som realistisk). Og det er igrunnen nok for meg. Hjelper lite med avanserte grafiske teknologier hvis ikke art direction'en også er state of the art, hvilket jeg mener det er i Metroid Prime (både 1 og 2).

Skrevet
(sammenlign GT4, med f.eks. Mario Kart, eller Metroid Prime).

Det falt deg ikke inn når du la ved bildet av GT4 å legge ved ett av Mario Kart eller Metroid Prime også?

Skrevet
Oi, her kom det mange svar mens jeg skrev...

6901278[/snapback]

Gjør som 9 av 10 filmstjerner og ignorer draugenhunter'n. Mye ryddigere tråd hehe

Skrevet

Koffor er det så mye å bry seg om at PS2 var den svakeste? Den har jo flest spill for alle aldre og mye herlige partyspill,og gjør det klart best. Trudde det var det viktigste for guttene eg? :hmm: Ikkje minst flotte salgstall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...