Gå til innhold

Diverse forsøk på svindel på hw sitt bruktmarked.


Ernie79

Anbefalte innlegg

Jeg bruker bruktmarkedet til hw.no en god del for å selge varer.

 

I det siste har jeg fått en del mail fra "utlandet" ang. produktene jeg selger.

 

Eks 1:

"Dear Seller. My name is #¤%#¤%, I am interested in buying your Thinkpad T60p - 2GB ram - 100GB disk - Ati FireGL v5200 WHICH I SAW ON bruktmarked.no Auction for my Pastor as his Birthday Gift,I will offer you 20,000.00 for Item including the shipping Through USPS EXPRESS MAIL EMS OR DHL EXPRESS. I will make the payment through PERSONAL CHECK OR HSBC BANK TRANSFER wish was safe and fast way to send Money and I will need you to reply me asap..Thanks....nice to hear back from you.KINDLY WRITE ME BACK THROUGH MY PERSONAL EMAIL FOR QUICK Transaction.

"

 

Får veldig mange flotte forklaringer og lovord. Her blir jeg f.eks tilbydd mer enn jeg forlanger.

 

Eks 2:

"Hello Seller

Isaw your item and i will like to buy it for my client who is currently in Africa Nigeria on vacation

i will like and want you to tell me the true condition of the item and i will aslo like to know the total cost plus shipment cost via FEDEX/UPS/DHL/POST OFFICE/TNT

i will pay you via MoneyGram or Bank to Bank transfer

i will be expecting your reply"

 

Usedvanlig mange fra Nigeria som er interessert i hardware. Fått denne mailen flere ganger. Denne personen la seg også til på min msn, og var veldig "ivrig" på å kjøpe.

 

Eks 3:

"Hi,

i am Mrs #¤%,am interested in buying your item for my son who will be taking his flight from Oxford to Africa(Nigeria)tomorrow night for a project in school.

so please let me know the total cost of the item plus shipmnt via Normal post of 5-7 days delivery to Nigeria,so that i will know what to offer you.

i will be remitting the payment via bank to bank transfer to your bank account.

Hoping to read from you fast."

 

Enda et eksempel. Denne personen også noen form for tilknyttning til Nigeria.

 

Ville bare advare ansatte og brukere av HW.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurer litt på hvordan alle disse Nigerianerne kommer til over alt jeg

6875507[/snapback]

Hvordan de finner e-post adressen din som ligger synlig for alle på bruktmarkedet? :dontgetit:

6875581[/snapback]

Hehe, det er ikke så underlig, hvordan de kommer inn på bruktmarkedet er underligere

6875589[/snapback]

Det skal ikke store datakunnskapen til, de har helt sikkert kontakter som kan ordne masse for dem også...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...