Gå til innhold

Lenovo ThinkVision L201p til 1166,-?


Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Kom over en skjerm på https://prisguiden.no/product.php?productId=45057 og der sto det at skjermen koster 1116 kr. Hadde vært fett hvis detvar den prisen, med tanke på windows i dual mode 20 X 2 skjerm liksom. :dribble:

men er dette et tilbud? eller er det Lokke tilbud, som lokke biff på tv... :hmm:

 

har tenkt å bestille 2 stykker bare for å sjekke .... siden jeg har kan benytte meg av 14 dagers bytterett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan tolker man dette fra Amentio:

 

Priser

Alle priser i denne katalogen er i norske kroner inklusiv 25% moms. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring uten forvarsel. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon.

 

Skulle ha bestilt hos Techlife, der står det ikke noe om feil i priser.

 

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Hvordan tolker man dette fra Amentio:

 

Priser

Alle priser i denne katalogen er i norske kroner inklusiv 25% moms. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring uten forvarsel. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon.

 

Skulle ha bestilt hos Techlife, der står det ikke noe om feil i priser.

 

staljin

6876712[/snapback]

 

Det står i LOVEN. Dersom prisen er urimelig feilpriset fra selgers side må du betale mellomlegget.

 

Forbrukerkjøpsloven §37

Lenke til kommentar
Det står i LOVEN. Dersom prisen er urimelig feilpriset fra selgers side må du betale mellomlegget.

 

Forbrukerkjøpsloven §37

6878964[/snapback]

 

Jeg ikke noe, kan jo bare avbestille hele driten. De kan ikke trekke meg for mer penger enn det som står i ordre bekreftelse uten min samtykke.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Hvordan tolker man dette fra Amentio:

 

Priser

Alle priser i denne katalogen er i norske kroner inklusiv 25% moms. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring uten forvarsel. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon.

 

Skulle ha bestilt hos Techlife, der står det ikke noe om feil i priser.

 

staljin

6876712[/snapback]

 

Det står i LOVEN. Dersom prisen er urimelig feilpriset fra selgers side må du betale mellomlegget.

 

Forbrukerkjøpsloven §37

6878964[/snapback]

 

 

Forbrukerkjøpsloven § 37 regulerer ikke dette. Her fremgår jo prisen av det selger har oppgitt på nettet. Fkl. § 37 regulerer tilfeller der ingen pris er nevnt mellom partene eller følger av andre relevante omstendigheter.

 

I utgangspunktet er avtale inngått med den pris selger har annonsert og gitt i ordrebekreftelsen. Imidlertid kan selger kanskje påberope seg avtaleloven § 32:

 

§ 32. Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse.

 

      Er en viljeserklæring forvansket ved feiltelegrafering, blir den, som har avgit den, ikke bundet ved erklæringen i den skikkelse, den er kommet frem.

 

      Det samme gjælder, hvis en mundtlig viljeserklæring, som sendes ved bud, blir bragt frem i forvansket skikkelse.

 

      Er forvanskningen foranlediget ved skyld fra avsenderens side, pligter han at erstatte mottageren det ved feilen forvoldte tap.

 

      Er avsenderen blit vitende om forvanskningen, og vil han paaberope den, skal han uten ugrundet ophold gi den anden part meddelelse om det. Gir han ikke slik meddelelse, gjælder erklæringen som den er kommet frem, hvis ikke den anden part kjendte eller burde ha kjendt forvanskningen.

 

 

Hvis prisen er helt hinsides, må man anta at kjøper ikke er i god tro. Men gode tilbud finnes, så det skal en del til. Jeg kjenner ikke normalpris på disse skjermene, så jeg aner ikke om vilkåret er oppfylt.

Lenke til kommentar

Gidder ikke gjøre noe mer med denne saken jeg heller nei. Bestilte 2 stk på lørdag ettermiddag, og har levd i håpet siden da. Men så så jeg i dag morges at ordren var kansellert. Jeg fikk derimot en mail om at prisen var feil, og forespørsel om jeg ville gjennomføre salget til justert (full) pris.

 

Disse skjermene får jeg billigere fra jobben, så nei takk. 995,- eks. mva. hadde vært noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...