Gå til innhold

Tryllekunster & Illusjonister


Anbefalte innlegg

Sitter her på jobb å diskuterer trylling og illusjoner med noen kollegaer. De mener tryllekunstnere og illusjonister er akkurat det samme. Jeg mener dette ikke stemmer, og dette sier selv "tryllekunstnere" ikke stemmer. Leste intervju med en illusjonist som mente han drev med trylling for så å gå over til illusjoner.

 

Såg også VM i trylling der beste illusjonstriks var en egen sjanger. Andre sjangrer kunne være: beste korttriks, closeup triks osv...

 

Hvis alt en tryllekunster gjør er illusjoner...hvorfor kaller noen seg trullekunstnere mens andre kaller seg illusjonister?

 

Noen her som har innslag så hadde vi satt pris på det. En god diskusjon gjør dagen kortere:)

 

Ps: Vi vil ha seriøse svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her på jobb å diskuterer trylling og illusjoner med noen kollegaer. De mener tryllekunstnere og illusjonister er akkurat det samme. Jeg mener dette ikke stemmer, og dette sier selv "tryllekunstnere" ikke stemmer. Leste intervju med en illusjonist som mente han drev med trylling for så å gå over til illusjoner.

 

Såg også VM i trylling der beste illusjonstriks var en egen sjanger. Andre sjangrer kunne være: beste korttriks, closeup triks osv...

 

Hvis alt en tryllekunster gjør er illusjoner...hvorfor kaller noen seg trullekunstnere mens andre kaller seg illusjonister?

 

Noen her som har innslag så hadde vi satt pris på det. En god diskusjon gjør dagen kortere:)

 

Ps: Vi vil ha seriøse svar!

6874351[/snapback]

Man kaller vell ikke magikere lengere for magikere, men illusjonister.... :roll:

 

Det finnes flere grener innefor magiker yrket, og en av kategorien er visst også "illusjonister" om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...