Gå til innhold

Sliter med Dårlig FPS i spill


Anbefalte innlegg

Heisann !

 

Sitter med dette oppsettet...

 

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1 MB

 

Asus GeForce 7900GTX 512MB GDDR3, HDTV,

 

PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I, 650/1600MHz

 

Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI,

 

 

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4,

 

Hiper Type-R 580W

 

2 x Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2

16MB 7200RPM

 

Samsung 19" LCD Syncmaster 940BF

 

 

Har ett spill spiller det... Det er CSS ...

 

Har oppløsningen på 1024 som er greit

 

må sette alle andre innstillinger på medium eller low for og få en fps på 80 ..

 

DETTE er jo ikke normalt der det vel ??

 

fpsen burde jo ligge på godt og vel over 100 i hverfall ....

 

ellers når jeg spiller og skal søke etter servere så hakker absolutt alt.. dette skjer i enten windows eller i spillet... gjentar for å søke etter servere! .... når ble dette så resurskrevende ? må alltid stoppe refresh server etter ca 10 sec. for da hakker alt ekstremt...

 

har en gang før levert inn Hovedkort ,Skjermkort , PSU og CPU (komplett)fikk nytt hovedkort skjermkort og PSU...så jeg begynner og lure på om det kanskje kan være CPUen som er føkka... ikke vet jeg.

 

ellers er den veldig treg inni win. med flere oppgaver sammtidig.

 

oppstarten er og veldig treg , den er ikke klar før ca 1 min etter innlogging... ( har såvidt noen prog. på startup)

 

 

så noen som kjenner seg igjen med disse problemene tips hva kan være feil etc...

 

 

På forhånd Takk

 

Begynner bli litt irritert siden driten kosta flesk ( Før de satt ned prisene på AMD og den nye til intel kom)

 

 

Komponentene Funker vel sammen uten problemer ? må jo det? jaja håper noen har svar som sagt

 

nye drivere bios HK er lagt inn osv

Endret av Alakazamz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv og  starte server selv altså: new game så ser du på fps en da?  det kan være internetten din.

6879190[/snapback]

 

 

Har lyse 6mb/6mb

 

før hadde jeg nextg. 4mb

6879491[/snapback]

 

 

ingen som har den fjerneste anelse eller er det bare ingen som gidder skrive noe... whateva

6882927[/snapback]

har et lignende problem med 1.6, får kun 60 fps, og musen slakker etter, har ikke fått prøvd css enda.. Skal prøve å få testet det i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
prøv og  starte server selv altså: new game så ser du på fps en da?  det kan være internetten din.

6879190[/snapback]

 

 

Har lyse 6mb/6mb

 

før hadde jeg nextg. 4mb

6879491[/snapback]

 

 

ingen som har den fjerneste anelse eller er det bare ingen som gidder skrive noe... whateva

6882927[/snapback]

har et lignende problem med 1.6, får kun 60 fps, og musen slakker etter, har ikke fått prøvd css enda.. Skal prøve å få testet det i nærmeste framtid.

6884987[/snapback]

 

 

testa enda??

 

noen andre som vet?

Lenke til kommentar
Er alle drivere oppdatert? chipsett, lydkort, skjermkort? Lagt inn nyeste direcX?

 

Muligens er maskinen din full av spyware, legg inn ad-aware eller windows defender eller noe og ta en sjekk!

6958908[/snapback]

 

 

har ikke spyware ( som jeg vet om) kjører spybot adaware spywareblaster , NOD32 antivir, sygate pro firewall, pluss litt andre progs..

 

så tviler på jeg har noe av det.. tror cpuen er litt mongo...vurderer opgradere til en 4600 får se ...

Lenke til kommentar
Har du prøvethttp://tptest.se/ og velg deretter tptest 3 denne skal gi deg minst  6,0 / 6,0 på opp og nedlasting. Får du ikke dette, så bør du også prøve med en annen pc (bærbar) har erfaringer med at min nye maskin ikke får maks over hele tiden mens bærbare er på topp og har ingen problemer.

6981605[/snapback]

 

 

har jo ingenting me nettet og gjør ihvertfall

 

 

6mb opp og ner her

 

ja det e 6 og

Lenke til kommentar

Du må skru av Vertical Sync eller Vsync som det heter. h.klikk skrivebord->egenskaper->instillinger->avansert->"Ditt skjermkort" Det skal komme opp en liste over en del ting der, scroll litt ned og der skal det stå at Vsyn: on, den skal stå off. Når du har gjort dette vil du ha 100FPS i CS 1.6 eller CS:S....

 

Edit: Hvis du spiller CS 1.6 må du huske å skrive: fps_max 101 , dette gjør spille opplevelsen bedre, det kan forekomme lagg hvis fps går langt over 100...

Endret av LaserMannen
Lenke til kommentar
Du må skru av Vertical Sync eller Vsync som det heter. h.klikk skrivebord->egenskaper->instillinger->avansert->"Ditt skjermkort" Det skal komme opp en liste over en del ting der, scroll litt ned og der skal det stå at Vsyn: on, den skal stå off. Når du har gjort dette vil du ha 100FPS i CS 1.6 eller CS:S....

 

Edit: Hvis du spiller CS 1.6 må du huske å skrive: fps_max 101 , dette gjør spille opplevelsen bedre, det kan forekomme lagg hvis fps går langt over 100...

7000670[/snapback]

 

 

vet det..

 

men takk for tipset...

 

ikke nødvendig med fps_max 101 i css vel ?

Lenke til kommentar
Ett lite amatør spørsmål, hva er egentlig Vsync?

Prøvde og skru det av på grunn at jeg har slitt litt med dårlig fps i WoW da det skjer mye. Og jeg fikk omtrent 10FPS i gjennomsnitt høyere med Vsync skrudd av.

7023963[/snapback]

 

 

eg vet isje.. men i cs 1.6 får du ikke høyere enn 60 fps med denne på ... (tror jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...