Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en fryser etter minnetelling *LØST*


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nettopp oppgradert PC'en, som fryser ved oppstart. Etter "telling" av minnet fryser den. Like før detektering av harddisker og DVD-brennere.

 

Har følgende spec:

Intel Core 2 Duo E6300

Gigabyte DS3 - bios F2

Kingstong HyperX DDR2 PC2 6000 2GB (2x1GB)

Mist 500w strømforsyning

Powercolor X1900GT

To harddisker

 

Har sjekket at alt sitter godt nedi. Sjekket alle ledninger. Prøvd med og uten harddisker/DVD-brenner. Flyttet på minnebrikkene. Prøvd med både et og to minnebrikker. Ingenting hjalp.

 

Har du noen ide?

 

Takk så mye.

 

Edit: Har nå også prøvd Reset av CMOS og tatt hovedkortet ut av kabinett.

 

Eidt 2: *LØST* Det viste seg av begge minnebrikkene var defekte.

Endret av Ardie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilpost. Misforsto trådstarter..

 

 

edit 2: At du har prøvd både med og uten harddisker tilkoblet burde avkrefte at de nye harddiskene er defekte. Muligens noe med S-ATA portene på hovedkortet, siden frysingen skjer i det detektering skal starte? Er det forresten S-ATA eller IDE-disker?

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Harddiskene vet jeg at det virker, siden de er fra den gamle maskinen. En er IDE og en er SATA.

 

Tror ikke detektering av diskene som er problemet. For nå har jeg klart å få maskinen til å reagere når jeg trykker "Del". Resultatet er at maskinen låser seg med teksten "Prepare to enter setup" nederst til venstre.

 

Et eller annet sier meg at det er enten minne eller hovedkortet. Tipper det er sannsynligvis Biosen... Har nå nesten lyst å returnere hovedkortet og skaffe meg Asus P5B istedenfor.

 

Tror jeg gjør et nytt forsøk i morgen. Er temmelig drittlei.

 

Har også prøvd å ta ut batteriet i flere minutter for å resette Biosen. Heller ikke det hjalp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...