Gå til innhold

Last ned Windows Vista RC1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har installert Vista, og kan si at det er et par småfeil her og der,

men det funker ok....

 

La merke til at den del spill ikke ville la seg åpne, men Oblivion funker ;)

 

Og en nice ting jeg la merke til med aktiveringen, noe jeg egentlig har tenkt på flere ganger, og dette kalles aktivering via SMS!

 

OMG! Tast inn noen tall, få en kode tilbake....

Mye lettere enn å sitte der å vente på tall i telefonrøret, plutselig skriver du feil,

og syker ut...

 

Men dessverre var den ikke tilgjengelig i RC1,

men det blir vel en ornings på det åsså :roll:

Lenke til kommentar

"Hmm.... Står at det er directx 10 på min dxdiag, mulig dette er bs??"

 

Dette er nok ikke bs, for Vista bruker jo Directx 10 i kjernen. Jeg gjorde samme oppdagelse som deg jeg også nemlig.

Men for å få spill til å fungere skikkelig virker det som om operativsystemet trenger noen filer fra Directx 9.c, det er min erfaring ihvertfall.

 

 

 

"La merke til at den del spill ikke ville la seg åpne, men Oblivion funker ;) "

 

 

Jeg prøvde først Ringenes Herre: "The battle for middle earth", og installerte så SC: Pandora Tomorrow, men begge to ville ikke fungere skikkelig før jeg brukt Directx 9.c.

Har også prøvd med I.G.I Covert Strike, og det også fungerer helt fint. Jeg kommer nok til å installere enda flere "gamle spill" for å teste kompabiliteten til Vista

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

Etter det andre seier so er det problem med 64-bit?

 

Er det noe i dette?

6869449[/snapback]

Har lest at en del får problemer med Athlon 64 CPUer hvertfall, jeg sitter med en nå og noen GB med minne, men får blåskjerm som det står etter under installasjonen, noe som er litt småplagsomt

 

"memory_mangement", er ikke alltid en like foruftig blåskjermsmelding, men får la maskinen surre litt med Memtest.

Lenke til kommentar

Etter det andre seier so er det problem med 64-bit?

 

Er det noe i dette?

6869449[/snapback]

Har lest at en del får problemer med Athlon 64 CPUer hvertfall, jeg sitter med en nå og noen GB med minne, men får blåskjerm som det står etter under installasjonen, noe som er litt småplagsomt

 

"memory_mangement", er ikke alltid en like foruftig blåskjermsmelding, men får la maskinen surre litt med Memtest.

6874046[/snapback]

Har fått endel freeze etter innstalasjonen 64bit har en X2 3800, og ingen lyd på mitt Audigy2 :no:

Lenke til kommentar
Lastet ned begge versionene i natt.. men utfra feilene folk får med 64bit, satser jeg nok på å prøve 32bit varianten da.

Grei hastighet fra Ms på nedlastingen hvertfall. Lå på ca 1,2Mb/s :)

6874744[/snapback]

64bit funker helt glimrende med min E6600 og Intel P965 chipsett, tipper problemet mange andre har er relatert til chipsettet og ikke CPUen..

Lenke til kommentar

Uff får bare blåskjerm med vista64rc1... Prøvde å sette ned frekvensen på minne, men da ble blåskjermene hyppigere,

Nå har jeg satt opp frekvensen litt og vips så funker det i ca 30min før jeg får blå skjerm,, morro =(..

 

Vista sin memtester mener det er en defekt på rammen, men alt funker som en drøm i xp-- så blir nok en liten stund før jeg får virkelig testet vista for full hva det er verdt.

Lenke til kommentar
Uff får bare blåskjerm med vista64rc1... Prøvde å sette ned frekvensen på minne, men da ble blåskjermene hyppigere,

Nå har jeg satt opp frekvensen litt og vips så funker det i ca 30min før jeg får blå skjerm,, morro =(..

 

Vista sin memtester mener det er en defekt på rammen, men alt funker som en drøm i xp-- så blir nok en liten stund før jeg får virkelig testet vista for full hva det er verdt.

6879168[/snapback]

hvilken maskinvare er de snakk om?

 

Prøver igjen:Får ikke installert jeg.plata booter opp og kommer i en sånn blå/turkis/grønn vindu,og der stopper det opp.Noen som kan dette?

Sikker på at det stopper? Hvor lenge venter du?

Lenke til kommentar
Prøver igjen:Får ikke installert jeg.plata booter opp og kommer i en sånn blå/turkis/grønn vindu,og der stopper det opp.Noen som kan dette?

6879191[/snapback]

 

 

ja det er rett før du kommer inn til å skrive serial key, for meg tok det en 3-4min med den blå/grønn/turkis vinduet før jeg kom vidre. Jeg kunne bevege på pilen til musa mens jeg ventet.

 

så gi det litt tid kansje ?

Lenke til kommentar
hvilken maskinvare er de snakk om?

 

Epox 9nda3j (939) nforce 3ultra

Ballistix 3200 2x 512

amd 3000+

 

kjører 9x250 = 2250Mhz

Ramen kjører 205Mhz med 2-3-3-10 1T

 

Dette er de siste innstillingene som funka best med vista, men det funker ikke helt da.

 

Normalt går alt knirkfritt i XP ved 9x280 ram på 229 2-3-3-10 1T

Lenke til kommentar
hvilken maskinvare er de snakk om?

 

Epox 9nda3j (939) nforce 3ultra

Ballistix 3200 2x 512

amd 3000+

 

kjører 9x250 = 2250Mhz

Ramen kjører 205Mhz med 2-3-3-10 1T

 

Dette er de siste innstillingene som funka best med vista, men det funker ikke helt da.

 

Normalt går alt knirkfritt i XP ved 9x280 ram på 229 2-3-3-10 1T

6879339[/snapback]

OK, du har sikkert oppdatert BIOS og sjekket med kompatibilitetsprogrammet til Vista at du ikke har noe HW som ikke er støttet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...